Üzleti tippek

Piaci versenyre készül a Posta

A minőség javítása, a postai termékek körének és a pénzügyi szolgáltatásokból származó bevételek növelése a Magyar Posta kiemelt stratégiai célja a következő négy évben. A versenyképességét javító fejlesztésekre évente mintegy 16-18 milliárd forintot szán a társaság.

A Magyar Posta (MP) Rt. számára a legfontosabb feladat a következő években, hogy a szolgáltatások minősége elérje a piacnyitás (2006-tól 50 gramm feletti leveleknél, 2009-től valamennyi küldeménynél szabad a verseny) utáni lehetséges versenytársak színvonalát – közölte a Világgazdaság érdeklődésére Szabó Pál, a társaság vezérigazgatója. A minőségjavítás részeként a posta arra készül, hogy szeptember elsejétől az elsőbbségi küldemények másnapra történő kézbesítését a törvény által előírt 85 helyett 90 százalékban vállalja változatlan áron, amellyel már közelíti a piacvezető nemzetközi posták minőségi mutatóit. A következő év elejétől normál levelek esetén 97 százalékos kézbesítést tűztek ki célul három munkanapon belül.

A társaság több új szolgáltatás, termék bevezetésére készül piaci részesedése megtartása érdekében a liberalizált levélpiacon. Június elsejétől tesztelik az új küldeménykövetési rendszert, amely lehetőséget teremt arra, hogy a szolgáltatást megrendelők szeptember elsejétől SMS-ben, illetve interneten keresztül értesítést kaphassanak arról, hol tart küldeményük, várhatóan mikor érkezik meg a címzetthez.

A versenyképességét javító fejlesztésekre a vállalat 2009-ig évente mintegy 16-18 milliárd forintot szán, kizárólag saját forgalmából származó forrásokból. Tulajdonosi tőkejuttatással csak olyan, a közszolgáltatói feladatokhoz kapcsolódó törvényi előírások végrehajtásakor számolnak, mint például a posták akadálymentesítése. A díjak inflációt meghaladó emelésére nem készülnek. A társaság a következő 2-3 évben ötven nagy posta arculati megújítását is tervezi.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik