Üzleti tippek

Magyar zöldség- és gyümölcsfélék uniós reklámozását támogatja az EU

Mezőgazdasági termékek európai unióbeli széles körű megismertetésének és forgalmazásának támogatását jelentette be az Európai Bizottság szerdán: a 14 EU-tagországot érintő 26,1 millió eurós programból egy Franciaországgal közös terv révén Magyarország is részesedik 1,55 millió euróval.

A program célja, hogy biológiai termékek, egészséges és jóminőségű élelmiszerfélék, illetve helyi különlegességek terjesztését segítse az EU tagországaiban reklámokkal, vásári megjelenésekkel és más formában. Tavaly csatlakozott tagországokban az EU most először támogat ilyen típusú akciót.

A elfogadott pályázatok teljes költségvetésének a felét téríti az EU: a részben a Zöldség-gyümölcs Terméktanács javasolta magyar-francia hároméves projekt összes büdzséje 3,1 millió euró, de ennek felét nemzeti vagy ágazati társfinanszírozásból kell biztosítani – derül ki a brüsszeli közleményből.

Az Európai Bizottságnak idén összesen 48,5 millió euró áll rendelkezésére ilyen célra, így még ebben az évben további programok támogatásának bejelentése várható. Az új tagországok közül most Magyarország mellett Ciprus (déligyümölcsök) és Lengyelország (helyi specialitások) jut még uniós támogatáshoz a most ismertetett keretből.

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.