Üzleti tippek

Háborognak a maléves szakszervezetek

A Malév jelenlegi állapotában alkalmatlan a privatizációra – írja a Népszabadság hat, maléves szakszervezetre hivatkozva. Jelenleg hat cég van versenyben a magyar légitársaságért.

Az érdekképviseletek csütörtökön kongatták meg a vészharangot, ugyanis állítólag a tulajdonosi jogokat gyakorló ÁPV Rt. megegyezésre készül az egyik jelentkezővel, a Krasnoyarsk Airlinesszal (KrasAir). A szakszervezetek közleményben fejezik ki aggodalmukat, ugyanis az aláírók értesülése szerint a KrasAir munkáját a januárban leköszönt Malév-vezér segíti Magyarországon. Sándor László ugyanakkor a Népszabadság kérdésére cáfolta, hogy kapcsolatban állna bármelyik céggel. Ugyanakkor az érdekképviseletek név nélkül, de félreérthetetlenül utalnak Puch Lászlóra, aki mostanában előtérbe került a KrasAir-rel kapcsolyatban.


Azonban az ÁPV Rt. kommunikációs vezetője cáfolta, hogy küszöbön állna a megállapodás a KrasAirrel. Oravecz Péter szerint a privatizációs szervezet legjobb szakmai tudása szerint bírálja el a pályázatokat. Míg a Malév nem kívánta kommentálni a társaság szakszervezeteinek közleményét.


Lapunk kérdésére Leonov Péter – a cég hazai képviselője – úgy nyilatkozott: a levél megfogalmazása alapján nem is biztos abban, hogy őróluk van szó. Elképzelhetőnek tartotta, hogy az ÁPV más, volt szovjet köztársaságokhoz köthető vevővel is kapcsolatban áll. Velük legalábbis az ÁPV az elmúlt két hónapban bizonyosan nem tárgyalt, hiszen még le sem telt a beadási határidő. Nem tudja, hogy a szakszervezetek honnan merítették információikat, de őket sem korábbi elnök-vezérigazgató, sem Puch nem támogatja. Igaz, Költő Magdolna, a Malév egy korábbi igazgatósági tagja valóban csatlakozott hozzájuk. Mindehez hozzátette: ha az irat rájuk céloz, a Malév-munkavállalóknak nem tőlük kellene félniük, hiszen, ha ők nyernek, növelnék a létszámot. A későbbi tárgyalásokba be kívánják vonni a szakszervezeteket is. A Malév vagyonelemeit nem akarják kiárusítani. Ha fizetnek, azt “saját zsebből teszik”.


Azonban a légitársaság több tízmilliárdos hitelállományát nem kívánják teljes egészében átvállalni, és a későbbi tárgyalások feltehetőleg főképp ennek a problémának a megoldására irányulnak majd – mondta Leonov. A hitelállomány átveendő része mellett a jövőben tulajdonosként saját forrásból készek biztosítani a magyar légitársaság működőképességét. Leonov Péter megerősítette a Népszabadság információját, miszerint Borisz Abramovics, Kiss Kálmán nyugalmazott határőrségi parancsnok és több más magánszemély AirBridge néven új magyar projektcéget hozott létre a Malév magánosítására. A 20 millió forint alaptőkéjű részvénytársaság vezetője Leonov Péter, Kiss Kálmán és Költő Magdolna.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik