Üzleti tippek

Az online álláskeresők karakterisztikája

A magyar vállalatok is egyre gyakrabban alkalmazzák a munkaerő-toborzás online módszereit. Ez annak is köszönhető, hogy az online módszerek érettebbé váltak, és az online álláskeresők jellegzetességei is ismertté váltak a kiszámíthatóságot és a hatékonyságot kedvelő vállalatok számára.

A CV-Online az egyik vezető magyarországi online állásfórumot működteti weboldalán (www.cvonline.hu). Több tízezer álláskereső regisztrálta magát a CV-Online magyar adatbázisában, és rendszeresen több száz álláshirdetést helyeznek el a vállalatok a weboldalon.

„Kialakult az online álláskeresők karakterisztikája, amelynek ismeretében a nálunk hirdetők tudják, hogy mire számíthatnak – mondta Kiss Judit, a CV-Online üzletág-igazgatója. „Akár csak más európai országban, nálunk is közel 70%-a az álláskeresőknek 30 év alatti. De a tapasztaltabb korosztályok is képviseltetik magukat: 20% körüli a 30-39 évesek aránya és valamivel tíz százalék alatt vannak a 40-49 évesek. Szinte minden szakma képviselteti magát az álláskeresők között, méghozzá figyelemre méltó egyenletességgel. Meghatározó a felső fokú végzettségűek aránya – ez 80%, ami különösen értékessé teszi az online álláskeresők közösségét.” Kiss Judit lényegesnek tartja azt is, hogy az online álláskeresőket általában a gyorsaság és az ambíció jellemzi, és ezt a vállalatok is elismerik. „Vállalati ügyfeleinknek igen jó tapasztalataik vannak. A nálunk elhelyezett álláshirdetésekre rendszerint gyorsan és nagy számban reagálnak jó képességű álláskeresők.”

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik