Üzleti tippek

Túlterhelt az APEH tefonos tájékoztatási részlege

Az APEH központi telefonos ügyfélszolgálatának felhívása reménytelen vállalkozásnak tűnik. Az Adófórum tesztje szerint munkaidőben egyetlen próbálkozás sem járt sikerrel, pedig a honlapon szereplő mindegyik telefonszámmal próbálkoztak.

Az adózók tájékoztatásával kapcsolatos tevékenység fejlesztése, a munka színvonalának további emelése, gyorsabbá, hatékonyabbá és szakszerűbbé tétele érdekében az APEH Központi Hivatal Központi Tájékoztatási Osztály néven néhány hónapja új szervezeti egységet hozott létre.

APEH Központi Tájékoztatási Osztály mobil hálózatokból nem hívható MATÁV Kék (vidékről is helyi tarifával hívható) hívószáma: (06-40) 42-42-42. APEH Központi Tájékoztatási Osztály saját Mobil hálózaton belül (20-, 30-, 70-, hálózaton belüli tarifával) hívható számai: (06-20) 33-95-888, (06-30) 33-95-888, (06-70) 33-95-888.

Ezeken a számokon próbálkozva nem sikerült kapcsolatba lépni az ügyintézőkkel. A hívások közül a mobilhívások esetében csak abban az esetben kerül sor a kapcsolásra, ha a hívást tudják fogadni. Minden egyes mobiltelefonon kezdeményezett hívás esetében egy percig hallható csöngetési hang, majd a vonal automatikusan megszakad. Ezzel ellentétben a vezetékes hívás esetében a rendszer menüt kínál fel és a választás után kapcsolja az illetékest. Sajnos ez a kapcsolás is rendre a 20 percnyi sikertelen csöngetés után elbontja a vonalat.

Javasolható, hogy az adózók használják az Internet segítségével működő ügyfélszolgálatot. Ezen a csatornán keresztül az APEH központi e-mail címére érkező, az állami adóhatóság hatáskörébe tartozó adónemeket (személyi jövedelemadó, általános forgalmi adó, társasági adó stb.) érintő anyagi és eljárásjogi kérdésekre fognak rövid határidőn belül válaszolni. A válaszadás azonban továbbra sem “on line” módon fog megvalósulni, azaz nem lehet arra számítani, hogy a válasz szinte azonnal megérkezik a kérdező elektronikus postaládájába. A szakmai színvonal biztosítása ugyanis az APEH szükségesnek látja a kimenő válaszok tartalmának ellenőrzését.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik