Üzleti tippek

Növekvő eladások, csökkenő nyereség a BMW-nél

A német autógyár az első idei negyedévben több autót és motorkerékpárt adott el, de ennek ellenére csökkent a nyeresége és forgalma. A BMW-nél elsősorban a magas nyersanyagárakkal, a gyenge dollárral magyarázzák a számokat.

A BMW autógyár adózott eredménye az első negyedévben 519 millió euróra csökkent az egy évvel korábbi 523 millióhoz képest. Az adó előtti eredmény 812 millió euróra csökkent 851 millióról, és a forgalom 10,36 milliárd euróra fogyatkozott 10,8 milliárdhoz képest. A kiszállított autók száma tavaly 1,21 millióra emelkedett a 2003-as 1,1 millióról. Ezzel tavaly a BMW megelőzte a Mercedest, mint a világ legnagyobb luxusautó-gyártója.
Tavaly a BMW 2,22 milliárd euróra növelte az adózott eredményét az előző évi 1,95 milliárdról. A forgalom 44,3 milliárd euróra gyarapodott 41,5 milliárdról.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik