Üzleti tippek

A Hússzövetség jogi lépéseket fontolgat egy reklám miatt

A Magyar Húsiparosok Szövetsége (Hússzövetség) jogi lépéseket fontolgat a magyar hústermékek és -készítmények védelme érdekében, mert felháborítónak tartja, hogy egy reklámban állateledelt hasonlítanak össze egy tradicionális magyar húsáruval – mondta Menczel Lászlóné, a Hússzövetség titkára az MTI-nek hétfőn.

A szakember közölte: a magyar húsfeldolgozók több tízmilliárd forintot ruháztak be Magyarország uniós csatlakozását megelőzően annak érdekében, hogy a magyar húsipar megfeleljen az unió piaca által támasztott követelményeknek. Ezért is tartja sértőnek a Hússzövetség, hogy a reklám szerint az állateledel jobb minőségű a magyar sonkánál.

Menczel Lászlóné emlékeztetett arra, hogy a múlt évben a magyar húsipar összes árbevétele mintegy 350 milliárd forint körül mozgott. Ezen belül a belföldi árbevétel aránya 75-80 százalékot tett ki, azaz meghatározó volt. A magyar húsfeldolgozóknak létérdeke a magyar piac megtartása. Ezért mindent megtesznek, hogy ne ronthassák piaci hitelüket.

A Hússzövetség titkára szeretné, ha a magyar termékek közösségi marketingtámogatást kapnának. A szakember azt nem tudta pontosan megbecsülni, hogy mekkora forrásra lenne ehhez szükség.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik