Tovább folytatódnak a tárgyalások a Fuvarozók Szakmai Képviseletei és a Gazdasági- és Közlekedési Minisztérium, valamint a Pénzügyminisztérium szakemberei között arról, hogyan lehetne mérsékelni a magas üzemanyagárak kedvezőetlen hatását az ágazat versenyképességére.
Pénteken a Pénzügyminisztériumban találkoztak az érdekeltek. A megbeszélésen arról volt szó, hogy van-e lehetőség az üzemanyagoknál adócsökkentésre vagy kedvezményre, és ha van, akkor a fuvarozók szerint ezt mekkora forgalomnövekedéssel lehetne ellensúlyozni.
Jelenleg a gázolaj jövedéki adója literenkét 85 forint. Ez az adószint 2002 nyara óta nem változott. A kormány mozgásterét meghatározza, hogy az Európai Unió irányelvben szabályozza a jövedéki adózásban érvényesítendő főbb követelményeket a tagországok számára. Többek között jövedéki adóminimumot határoz meg, és egyéb korlátokat is érvényesít.
A Pénzügyminisztérium jelenleg azt vizsgálja, hogy az uniós szabályok betartásával milyen lehetőség adódik a fuvarozók igényeinek kielégítésére.
A kormány érdekelt abban, hogy a fuvarozók versenyképessége javuljon, és az is fontos szempont, hogy az üzemanyag-forgalom ne essen vissza számottevően, mert ez kedvezőtlenül hat az adóbevételekre is. Jelenleg a nemzetközi fuvarozók egy része, amennyiben teheti nem
Magyarországon tankol, a szállítási költségek csökkentése érdekében.
A felek a tárgyalások folytatásában állapodtak meg, erre a közeli jövőben sor kerül.

Már Európát kóstolgatja az új húsevő drog, nálunk is volt fogás
Eddig még soha nem fordult elő az Egyesült Államokban, hogy kormányzati figyelmeztetést adjanak ki egy kábítószer miatt. Még a nagy fentanilkrízis sem váltott ki olyan reakciót, mint az opioidhoz kevert, sokak által zombidrognak nevezett xilazinos verzió. A helyzet rendezése azért is égetően fontos, mert az ország története legsúlyosabb kábítószer-túladagolási válságát éli át.