Tovább folytatódnak a tárgyalások a Fuvarozók Szakmai Képviseletei és a Gazdasági- és Közlekedési Minisztérium, valamint a Pénzügyminisztérium szakemberei között arról, hogyan lehetne mérsékelni a magas üzemanyagárak kedvezőetlen hatását az ágazat versenyképességére.
Pénteken a Pénzügyminisztériumban találkoztak az érdekeltek. A megbeszélésen arról volt szó, hogy van-e lehetőség az üzemanyagoknál adócsökkentésre vagy kedvezményre, és ha van, akkor a fuvarozók szerint ezt mekkora forgalomnövekedéssel lehetne ellensúlyozni.
Jelenleg a gázolaj jövedéki adója literenkét 85 forint. Ez az adószint 2002 nyara óta nem változott. A kormány mozgásterét meghatározza, hogy az Európai Unió irányelvben szabályozza a jövedéki adózásban érvényesítendő főbb követelményeket a tagországok számára. Többek között jövedéki adóminimumot határoz meg, és egyéb korlátokat is érvényesít.
A Pénzügyminisztérium jelenleg azt vizsgálja, hogy az uniós szabályok betartásával milyen lehetőség adódik a fuvarozók igényeinek kielégítésére.
A kormány érdekelt abban, hogy a fuvarozók versenyképessége javuljon, és az is fontos szempont, hogy az üzemanyag-forgalom ne essen vissza számottevően, mert ez kedvezőtlenül hat az adóbevételekre is. Jelenleg a nemzetközi fuvarozók egy része, amennyiben teheti nem
Magyarországon tankol, a szállítási költségek csökkentése érdekében.
A felek a tárgyalások folytatásában állapodtak meg, erre a közeli jövőben sor kerül.
Nem játékostemető, de nem is ugródeszka: jó döntés volt-e Sallai Rolandtól a Galatasaray?
Megoszlanak a vélemények arról, hogy a magyar válogatott egyik kulcsemberének átigazolása előrelépés-e a karrierjében, annyi viszont bizonyos, hogy mostantól Európa egyik legfanatikusabb közönsége előtt sztárokkal játszhat együtt hétről hétre, és trófeákra hajthat a csapatával.