A Magyarországon dolgozó szlovákok száma egyes becslések szerint megháromszorozódott az EU-csatlakozás óta, a magyar munkáltatók egyre több szlovák ingázót foglalkoztatnak az ország északi részén lévő üzemekben. A nagy szlovákai autóipari beruházások miatt azonban megfordulhat a munkaerő-áramlás iránya.
A Suzuki esztergomi gyárában például a dolgozók 40 százaléka, 2700 a szlovák állampolgár, és a Nokia üzemében is többszázan dolgoznak Szlovákiából.Szlovákia a befektetések szempontjából egyike a legjobb helyeknek Európában, az egykulcsos, 19 százalékos nyereségadónak és személyi jövedelem-adónak köszönhetően.
Az elmúlt két évben két nagy nyugati autógyár is megtelepedett az országban. A dél-koreai Hyundai Motor Kia Motors egysége Zsolnán épít autógyárat, a termelés 2006-ban kezdődik évi 300 ezres gyártási kapacitással. A Peugeot Citroen nagyszombati üzeme szintén 2006-ban kezdi meg a termelést, évi 300 ezer gépkocsival.
A Kia zsolnai üzemét és a Volkswagen meglévő pozsonyi üzemét is számítva Szlovákiában évente 850 ezer gépkocsit fognak előállítani.
A szlovákiai autógyárak keresik a szakképzett munkaerőt: a Kia összesen 2800, a Peugeot 3500 dolgozót tervez foglalkoztatni. Ugyanakkor Kelet-Szlovákiában a falvak elnéptelenedésétől tartanak a vidéken tapasztalható, helyenként 45 százalékot is elérő munkanélküliség miatt.
1990 és 2001 között 135 szlovák faluban a lakosság egyötödével csökkent, a legnagyobb mértékben Besztercebányán és Eperjesen.
A fiatalok a nagyobb városokba vándorolnak, illetve Csehországban, Írországban vagy Ausztriában találtak munkát.
Bő 25 év után is lehet még újat mondani a Fenyő-gyilkosságról
Évtizedekkel leszerelése után Doszpot Péter megosztott néhány történetét egy krimiíróval, aminek az eredménye érdekes műfajkísérlet lett.