Üzleti tippek

Internetes adóbevallás kkv-knak is

admin
admin

2005. 03. 29. 00:00

Április 1-jétől az internetes felhasználók regisztráció után egyetlen belépéssel használhatják a kormányzati elektronikus szolgáltatásokat. Kezdetben adóhatósági és okmányirodai ügyeket indíthatnak és intézhetnek.

Először a magánszemélynek és az egyéni vállalkozónak az Okmányirodában regisztráltatnia kell magát. A regisztrációval kapcsolatos teendőkről az Okmányirodák adnak tájékoztatót.

Az Okmányirodában az ott kapott felhasználói névvel (azonosítóval) és jelszóval a magánszemély és az egyéni vállalkozó az Interneten, a www.magyarorszag.hu című Ügyfélkapun keresztül tudja saját bevallását és adatszolgáltatását elektronikus úton az APEH-hoz benyújtani.

Annak a magánszemélynek, aki más magánszemély, egyéni vállalkozó vagy gazdálkodó szervezet bevallását, adatszolgáltatását szeretné beadni, az okmányirodai regisztrációt követően az általa képviselt adózó székhelye szerinti APEH Igazgatóságnál is regisztráltatnia kell ezt a tényt.

Ehhez ki kell töltenie az elektronikus adóbevallást és adatszolgáltatást választó adózóknak készített “Regisztrációs Adatlapot”, amelyet az APEH honlapján lévő eBEV lapról tölthet le. A “Regisztrációs Adatlapot” annak az adózónak aláírásával kell hitelesíteni, akit az említett magánszemély képviselni fog. A “Regisztrációs Adatlap” kitöltését a honlapon található útmutató is segíti.

A “Regisztrációs Adatlap” az adózó székhelye szerint illetékes APEH Igazgatósághoz személyesen is és postai úton is eljuttatható. Amennyiben az adózó a “Regisztrációs Adatlapon” az elektronikus bevallás, adatszolgáltatás benyújtására olyan magánszemélyt hatalmaz fel, aki erre csak meghatalmazással jogosult, úgy a szükséges meghatalmazást is csatolni kell.

A “Regisztrációs Adatlap” beérkezését követően az APEH minden esetben megvizsgálja az azon szereplő, az adózó által megjelölt magánszemélyek adatait, illetőleg jogosultságukat.

A hibátlannak ítélt “Regisztrációs Adatlapnak” az illetékes APEH Igazgatóságra történő beérkezését követően 5 munkanap múlva nyílik lehetőség az Ügyfélkapun keresztül történő elektronikus bevallás benyújtásra. A “Regisztrációs Adatlap” postai beküldése esetén annak az illetékes APEH Igazgatósághoz történő beérkezésétől kell az 5 munkanapot számítani.

Az elektronikus úton történő adóbevallás és adatszolgáltatás elkészítéséhez az APEH honlapján megjelentetett legfrissebb, mindenkor aktuális verziójú kitöltő-ellenőrző programok használata javasolt.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.