Üzleti tippek

Magyar gazdasági év Franciaországban

Garamhegyi Ábel, a GKM helyettes államtitkára, Philippe Zeller, Franciaország budapesti nagykövete és Gölöncsér József a franciaországi Magyar Gazdasági Év (Magév) miniszteri biztosa 2005. március 16-án Budapesten sajtóbeszélgetés keretében tájékoztatást adtak a franciaországi Magyar Gazdasági Év előkészületeiről és ismertették annak programját.

A Magév megszervezésének gondolata magyar részről merült fel, miután a 2001-ben megrendezett franciaországi Magyar Kulturális Év sikere megmutatta, hogy a magyar-francia kapcsolatokban, így a gazdaság területén is, jelentős, kihasználatlan tartalékok vannak.

A kapcsolatok elmúlt 10 évi töretlen fejlődése ellenére az elért szint még így is messze elmarad attól, amit a francia gazdasági potenciál lehetővé tenne. Ezért Franciaország is erősíteni kívánja kapcsolatait a kelet-közép-európai régióval, amelyhez Magyarország hídként szolgálhat.
Franciaország a világ egyik vezető gazdasági nagyhatalma, 60 millió fős, magas vásárlóértékű belső piaccal.

A magyar gazdaság számára az együttműködés egyik motorja lehet, hogy az elmúlt években az európai gazdasági fejlődés lassulása Franciaországban kevésbé érezhető, az idei évre várható GDP növekedés pedig meghaladja az euró-övezet átlagát.

Összességében a Magév lehetőségeket kínál Magyarország bemutatására egy hatalmas, magyar részről még nagyrészt kihasználatlan gazdasági potenciállal rendelkező európai ország vállalkozói, tudósai, turistái előtt egy olyan időszakban, amikor régiónkban elkeseredett harc folyik a külföldi befektetőkért, piacokért éppúgy mint a fizetőképes turistákért.
Kifejezetten kedvező helyzetet teremt, hogy a francia fél egyedülálló módon elfogadta felajánlásunkat, hogy 2005 legyen Franciaországban a Magyar Gazdaság Éve. Ennek során jelenleg közel ötven olyan eseményt tervezünk megvalósítani, amely alkalmas lesz a kitűzött célok magvalósítására.

Az elmúlt tizenöt évben a francia nagyvállalatok jelentős hányada, már megjelent Magyarországon. A magyar-francia kapcsolatok intenzív továbbfejlesztése céljából ezért az elmúlt évtizedekben nagy fejlődésen átment francia középvállalatok felé kell fordulnunk. E cégréteget eddig nem szólítottuk meg kellő hatékonysággal, annak ellenére, hogy kapcsolataink fejlődéséhez további kiváló lehetőséget biztosítanak.
A magyar francia kapcsolatok túlzottan Párizs központúak. Nyitnunk kell tehát a francia régiók felé, amelyre a Magév ragyogó lehetőségeket kínál. Az évad eseményeit tehát alapvetően a francia vidéken rendezik majd meg.

A rendezvénysorozat összköltsége 217,5 M forint, amelyből 61,7 M származik az ITDH-tól (ezekre a rendezvényi támogatásokra akkor is sor kerülne, ha a MAGÉV megrendezésére nem kerülne sor). 60 M forintot tesznek ki a vállalatok által fedezett költségek, bizonyítva azt, hogy a magyar magánszféra anyagilag is érdekelt a rendezvénysorozatban. 40 M forintot vállal az Agrármarketing Centrum, amelynek segítségével a magyar élelmiszeripar lehetőségeit szándékozunk bővíteni. A Magyar Turizmus Rt 14 M forinttal, míg az NKTH 10 M forinttal járul hozzá a költségek viseléséhez idegenforgalmi, valamint tudományos-kutatási franciaországi programok megvalósítása érdekében. 30 M forint a különböző francia szervezetek által nyújtott szolgáltatások, hozzájárulások értéke.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik