A KSH legfrissebb adatai szerint 2004-ben az olasz turisták által eltöltött vendégéjszakák száma elérte a 600 ezret Magyarországon, amire az elmúlt tíz évben nem volt példa. A szállodai vendégéjszakák országos adatait illetően 2004-ben az olasz piac a második helyen végzett a küldő országok rangsorában.
Obrofta Anita, a Magyar Turizmus Rt. milánói képviseletének vezetője szerint a kiemelkedő eredményekben jelentős szerepe van a képviselet elmúlt három évi intenzív marketing-munkájának, annak, hogy igen széles körben meg tudták szólítani az olasz nagyközönséget és szakmát. Többek között az Olaszországban is igen népszerű „Legyen Ön is milliomos” vetélkedő-műsor játékvezetője invitálta a nézőket Magyarországra.
A hagyományos városlátogatáson kívül, a bor- és gasztronómia-, a kerékpár-turizmus programjai, a folyami hajós körutazások, valamint az egészség-turizmus adta pihenési lehetőségek is egyre keresettebbek az olasz turisták körében.
Az uniós csatlakozást követően bővültek a légi összeköttetés lehetőségei, s ez is hozzájárult a beutazó forgalom növekedéséhez.
Mindennél többet mond a megnövekedett olasz érdeklődésről, hogy azoknak az úgynevezett tour-operátoroknak a száma, akik magyarországi utazások szervezésével, előkészítésével foglalkoznak, egy esztendő alatt 53 százalékkal nőtt.

Christopher Mattheisen: Egyre több a visszautasíthatatlan ajánlat
Hall sztorikat arról a Magyar Telekom volt vezérigazgatója, hogy fokozódik a nyomás a külföldi tulajdonú cégeken a magyar kormány és leágazásai részéről, hogy engedjék át üzleti érdekeltségeiket. Ehhez nem is kell konkrét fenyegetés, elég, ha egy erős kormányzati háttérrel rendelkező, befolyásos ember teszi meg a visszautasíthatatlan ajánlatot, a pszichológiai hatás működik – mondja a Dellában Christopher Mattheisen.