Az élelmiszer-vásárlásnál a legtöbb európai számára az ár fontosabb a minőségnél: a leginkább ártudatosak a németek, a franciák és a lengyelek, a minőség leginkább olaszoknak fontos – derül ki a GfK piackutató tanulmányából, az “Európai fogyasztói vizsgálat 2004” című vizsgálatból.
A hétfőn ismertetett tanulmány szerint a németek 62 százaléka, a franciák és lengyelek 60 százaléka számára legfontosabb az ár az élelmiszerek vásárlásánál. Őket követik a hollandok 57 százalékkal, míg az osztrákok az ötödik helyen állnak ártudatosság szempontjából, náluk már közelít az árat és a minőséget egyformán fontosnak tartók aránya.
Egyértelmű minőségtudatosság a vizsgált európai országokban csak az olaszoknál figyelhető meg: kétharmaduk számára a minőség a döntő szempont. Az olaszok mellett fontosnak tartják az élelmiszerek minőségét a britek és a spanyolok is.
Éttermi látogatások tekintetében az osztrákok vezetnek: a megkérdezettek 23 százaléka legalább havonta háromszor étkezik étteremben, vagy vendéglátóhelyen. Őket az olaszok követik, majd a britek és spanyolok következnek. A vizsgálatban részt vevők közül a lengyelek étkeznek legkevesebbet otthonukon kívül: 86 százalékuk soha, vagy csak nagyon ritkán jut el ilyen helyre.
A GfK tanulmánya 9400 német, brit, francia, olasz, holland, osztrák lengyel és spanyol fogyasztó megkérdezésén alapul.
„Itt nem lehet győzelemre törekedni, a természet mindig nyerni fog" – homokzsákolós csapatépítő Kisorosziban
A Szentendrei-szigeten fekvő település várhatóan nyolc napig nem lesz megközelíthető közúton. Így készültek az áradásra.