Üzleti tippek

APEH-tapasztalatok az elektronikus adatszolgáltatásokról

A 2005. január 31-i határidő egyfelől a tízezer legnagyobb adózó elektronikus úton történő adatszolgáltatására, másfelől a munkáltatói, ill. kifizetői adatszolgáltatás gépi adathordozón történő teljesítésére vonatkozott. A tízezer legnagyobb adózó közül 2005. január 31-ig mintegy 7700 cég több mint 9600 adatszolgáltatást teljesített elektronikusan.

A kifizetői és munkáltatói kontroll adatszolgáltatások teljesítésének elősegítésére az adóhatóság az Interneten kitöltő programokat biztosított, amely segítségével az adózók gépi adathordózóra is át tudták másolni az elkészített adatszolgáltatásaikat. Tekintettel azokra a kis- és középvállalkozásokra, amelyek nem rendelkeznek internetes eléréssel, az ügyfélszolgálatokon is lehetőséget biztosított az adóhatóság az adatszolgáltatások elkészítésére, illetve a Magyar Teleház Szövetséggel is szerződést kötött a számítógépes elérhetőség biztosítására, mintegy ötszáz helyen.

Az adatszolgáltatás gépi adathordozón (floppy, CD lemez) történő átvétele folyamatosan zajlott az APEH megyei igazgatóságainak ügyfélszolgálatain, ahol hosszabbított nyitva tartással álltak az ügyintézők az ügyfelek rendelkezésére.

A január 31-i határnapon az igazgatóságok megközelítően százezer adatszolgáltató adatszolgáltatását fogadták. Az átvétel a fővárosi székhelyű és a nagyobb vidéki igazgatóságokon öt-hat helyen, a többi vidéki igazgatóságon általában három-négy helyen történt, természetesen több ügyintéző segítségével.

Miután az adózók adatszolgáltatási kötelezettségüket személyesen illetve postai úton is teljesíthetik, ezért a teljesítésekre vonatkozó teljes körű információval csak a következő napokban rendelkezik majd az adóhatóság.

Természetesen a következő napokban is folyamatosan fogadja az adóhatóság a határidőn túl érkező adatszolgáltatásokat, illetve dolgozza fel a már beérkezetteket.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik