A magyarországi reklámtorta tavaly 18 százalékkal gyarapodott, ez a 6,8 százalékos éves fogyasztói infláció mellett reálértéken 10,5 százalékos bővülést jelent – derül ki a Mediagnozis által számított listaáras költési adatokból.
A Mediagnozis által figyelt médiumokban a teljes költés 2004-ben meghaladta a 440 milliárd forintot a 2003-as 371 milliárd után.
Tavaly a hirdetések több mint egytizedét a távközlési cégek tették közzé. A legnagyobb dinamikát a tejipar és a távközlés cégei produkálták 59, illetve 45 százalékkal.
A távközlési piacon a T-Mobile-ra váltó Westel költötte a legtöbbet 12,2 milliárd forintot, ez a 2003-as reklámbüdzséjének több mint másfélszerese. A Pannon GSM 10,7 milliárdot, míg a Vodafone „csupán” 7,9 milliárdot költött.
A vezetékes telefónia hirdetési kedve is erősödött: érkezett egy új szereplő (Tele2), a Matáv pedig 85 százalékkal növelve büdzséjét, 10,4 milliárd forint értékben tett közzé hirdetéseket 2004-ben.
A céges élbolyban a távközlési és az FMCG-vállalatok (Unilever, Procter & Gamble, Reckitt Benckiser) mellett egy szépségápolási (L„Oréal), egy tejipari (Danone) és egy sörös cég (Brau Union) található. Új hirdető is megjelent a magyar piacon (például Tele2, Wizz Air, Easyjet, Lidl), de közülük csak a Tele2 és a Lidl költött számottevő összeget reklámra: az előbbi 1,8 milliárd, az utóbbi 888 millió forintot.
Szintlépés, pozíció-visszanyerés, kockázat: ez várhat a felekre egy Fradi–Gazprom frigyben
Felbolygatta a hazai futballközbeszédet az esetleges Ferencváros–Gazprom megállapodás híre: az orosz energiaipari óriás szponzori szerepvállalása közép-kelet-európai szinten is erős játékossá tehetné a magyar rekordbajnokot, nagyobb láthatóságot biztosítana az európai szponzori pozícióit nagy részben elveszített óriásvállalatnak, ugyanakkor heves vitákat is kiválthat.