Az EU egy évet adott az élelmiszeripari cégeknek, hogy beszüntessék az úgynevezett “junk food”, magyarul a gyorsételek, avagy műkaják gyermekeket megcélzó reklámjait.
Az élelmiszeripari cégekkel megkezdett tárgyalásokra, illetve az esetleges korlátózó intézkedésre az egyre gyakoribb fiatalkori elhízás miatt van szükség – indokolta a lépést az uniós biztos.
Az unió egészségügyi és fogyasztóvédelemi biztosa egyben arra kéri a cégeket: úgy címkézzék fel termékeiket, hogy az azon szereplő adatokat kémiai PhD nélkül is meg lehessen érteni.
A brit Financial Times gazdasági és üzleti lapnak a ciprusi biztos, Markos Kyprianou azt nyilatkozta, hogy amennyiben az érintett élelmiszeripari cégek (csokoládé-, sütemény-, chipsgyártók stb.) önmaguktól nem vonják vissza gyermekeknek szóló reklámjaikat, kénytelenek lesznek bevezetni a törvényi korlátozást.
Az uniós biztos a lapnak elmondta: a cégek reakcióiból arra következtet, hogy a tárgyalások sikerrel járhatnak.
Lemondott az Országos Bírói Tanács elnöke
Újabb fejezek a kormány és a bírók között dúló háborúban.