Üzleti tippek

Betilthatják a műkaják reklámozását

Az EU egy évet adott az élelmiszeripari cégeknek, hogy beszüntessék az úgynevezett “junk food”, magyarul a gyorsételek, avagy műkaják gyermekeket megcélzó reklámjait.

Az élelmiszeripari cégekkel megkezdett tárgyalásokra, illetve az esetleges korlátózó intézkedésre az egyre gyakoribb fiatalkori elhízás miatt van szükség – indokolta a lépést az uniós biztos.

Az unió egészségügyi és fogyasztóvédelemi biztosa egyben arra kéri a cégeket: úgy címkézzék fel termékeiket, hogy az azon szereplő adatokat kémiai PhD nélkül is meg lehessen érteni.

A brit Financial Times gazdasági és üzleti lapnak a ciprusi biztos, Markos Kyprianou azt nyilatkozta, hogy amennyiben az érintett élelmiszeripari cégek (csokoládé-, sütemény-, chipsgyártók stb.) önmaguktól nem vonják vissza gyermekeknek szóló reklámjaikat, kénytelenek lesznek bevezetni a törvényi korlátozást.

Az uniós biztos a lapnak elmondta: a cégek reakcióiból arra következtet, hogy a tárgyalások sikerrel járhatnak.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik