Üzleti tippek

A Tesco tartot karácsonykor

Meghaladták a várakozásokat a Tesco-Globál Árhuházak Rt. karácsonyi forgalmának eredményei. A 2005. január 2-án lezárult 9 hét során a hazai Tesco mintegy 8 százalékkal nagyobb forgalmat bonyolított le a tavalyi hasonló időszakhoz képest, míg ez alatt az idő alatt a cég által üzemeltetett 42 áruházban közel 19 millióan vásároltak.

Az idei karácsonyi slágertermékek az elektronikai szegmensen belül a láb-pezsgőfürdők, a DVD lejátszók, a kenyérsütő gépek, a házimozi rendszerek és a televízió készülékek, míg a játékok terén a Tesco Ella divatkollekció, 27 cm-es Sally baba és a 1:14 távirányítású autó voltak. A fent említett 9 hét során több mint 30 ezer láb-pezsgőfürdőt, több mint 25 ezer darab DVD lejátszót, több mint 15 ezer darab kenyérsütő gépet, több mint 18 ezer darab televízió készüléket és több mint 3 ezer darab házimozi rendszert értékesítettek az ország Tesco áruházaiban. A 42 áruházban játékból összesen közel 2,5 millió darabnyit adtak el, melynek több mint 30 százaléka sajátmárkás termék volt. Az idei karácsonyra a tavalyinál 11 százalékkal több elektronikai cikket és 23 százalékkal több játékot vásárolt a magyar közönség a vállalat egységeiben.

Az élelmiszerek területén is igen jelentős forgalmat produkált az áruházlánc. Az adott időszakban, közel 945 tonnányi virsli, több mint 200.000 db bejgli, és több mint 400 tonnányi ponty fogyott az ország Tesco egységeiben. A gyümölcs forgalma — szintén 2004. november 2. és január 2. között — meghaladta az 11.700 tonnát, míg a pezsgőé decemberben megközelítette a 2 millió palackot. Szaloncukorból az áruházlánc mintegy 900 tonnányit értékesített, mely 30 százalékos növekedést jelent az előző év szaloncukor-forgalmához képest.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik