A német költségvetés évente 2,4 milliárd euró többletbevételt remél attól, hogy Németországban 2005. január 1-jétől a teherautók számára kötelező lesz az autópálya-használati díj.
A Németországon évente 1,4 millió Németország autópályáin áthaladó teherautónak átlagosan 12,4 eurócentet kell fizetni kilométerenként, a bírság pedig elérheti a 20 ezer eurót is a díjfizetés elmúlasztása esetén.
Az autópálya-használati díjat eredetileg 2003 augusztusában akarták bevezetni, de a műholdas ellenőrzési rendszert műszaki problémák miatt nem tudták időben üzembe helyezni. A késlekedés miatt a német állam 4,6 milliárd euró kártérítést kér az üzemeltetőktől: a Toll Collect konzorciumtól, amelynek tagja a Deutsche Telekom, a DaimlerChrysler és a francia Cofiroute.
„Tojt a fejünkre, egyből láttuk, hogy ez kampec” – így hasadt szét Baranyi Krisztina és az ellenzék szövetsége Ferencvárosban
Szinte az összes jelenlegi ellenzéki képviselő Baranyi Krisztina polgármester ellenében indul a IX. kerületi önkormányzati választáson, és megnyerték maguknak a Ferencvárost húsz évig irányító Gegesy Ferencet is. Miért döntöttek így, és mivel vádolják egymást a főszereplők? Utánajártunk.