Napokon belül megérkezik az Európai Bizottság hivatalos válasza azokra a magyar kérelmekre, melyeket közlekedési infrastruktúra fejlesztésére nyújtottunk be. 2004 és 2006 között több mint félmilliárd eurót használhatunk fel erre a célra a kohéziós alapból.
A vasúti és közúti infrastruktúra fejlesztése területén 2002-től az idei év végéig várhatóan százmillió euró értékű beruházás valósul meg Magyarországon uniós forrásból – mondta Kenéz Győző, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) főosztályvezetője az Országgyűlés területfejlesztési bizottságának keddi ülésén.
A beruházások nagyobb részét a MÁV valósította meg, illetve a közúti útburkolatok megerősítési projektjeiben a GKM útgazdálkodási és koordinációs igazgatósága járt el. Jelentős gond a növekvő uniós támogatások kapcsán a tervezés, a projekt-előkészítés és az engedélyeztetés elhúzódása – mondta Kenéz Győző.
Beszámolt arról, hogy az Európai Unió a 2004 és 2006 közötti időszakra a kohéziós alapból közlekedési infrastruktúra fejlesztésére 561 millió euró támogatást hagyott jóvá. A Nemzeti Fejlesztési Hivatal 2004 nyarán beadta az ilyen támogatások felhasználásra vonatkozó terveit az Európai Unióhoz: ez az M0-ás keleti szektorának megépítése, a Budapest-Cegléd-Szolnok-Lökösháza második ütemének 2-es fázisa, illetve a polgári légi közlekedés légi irányítási rendszerének korszerűsítése. Az Európai Bizottság hivatalos válasza a támogatás odaítéléséről november végére várható.

„Búcsúzni? Én nem búcsúzom tőle” – interjú Kardos Mihállyal, akinek két éve kezet csókolt a pápa
A Bazilikában 2023 áprilisában a tolószékben misézni igyekvő pápa odaguríttatta magát a szintén tolószékes, egy szegedi hajléktalanotthonban élő, lábát vesztett Kardos atya mellé. Pár szót váltottak, aztán Ferenc megáldotta, és megcsókolta a kezét, mire ő felzokogott. A pápa halála után kérdeztük Kardos Mihályt.