Üzleti tippek

Magyar részvétel a SIAL-on

A világ egyik legjelentősebb élelmiszer-ipari kiállításán, a párizsi SIAL-on, amelyet vasárnap nyitottak meg a francia fővárosban, 42 magyar kiállító mutatja be termékeit, mintegy 500 négyzetméteren.

A három évtizede minden második évben megrendezendő Salon International de l,Alimentation-on (SIAL) ebben az évben, mintegy 100 ország több mint 5.200 cége vonultatja fel kínálatát. A kiállító vállalatok jelentős hányada – több mint kétharmaduk – kis- és közepes élelmiszer-ipari cég.

A párizsi szakmai kiállítás kiemelkedő nemzetközi jelentőségét az is jelzi, hogy a kiállítóknak több mint a 70 százaléka, a látogatóknak pedig a fele külföldről érkezik a vásárra.

A látogatók több mint háromnegyede döntéshozó, akik a világ csaknem 200 országából jönnek az ötnapos szakkiállításra. A SIAL-on az élelmiszeripar teljes keresztmetszetét megismerhetik az érdeklődők. A vásár tematikája magában foglalja egyebek mellett az italok, a tejtermékek, a konzervek, a felvágottak, a cukrászati termékek, a zöldségek és gyümölcsök, a szárnyasok és a vadak, a diabetikus és mélyhűtött, valamint a halászati termékek bemutatását.

A magyar élelmiszer-ipari cégek 1996 óta vannak jelen a párizsi nemzetközi élelmiszer-ipari kiállításon a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium Agrármarketing Centrumának (AMC) szervezésében. Az idén a magyar cégek a húsipari, valamint az általános élelmiszer-ipari termékek pavilonjában állítanak ki. A vállalkozások közül 33 az AMC szervezésében és támogatásával, úgynevezett közösségi standon mutatkozik be, míg 9 cég egyénileg állítja ki termékeit.

Kovács Barnabás, az AMC Kht. ügyvezető igazgatója az MTI-nek elmondta: a SIAL-on való magyar részvételre az FVM Agrármarketing Centruma mintegy 50 millió forintot fordíthatott. A közhasznú társaság az idén marketingre mintegy 1,6 milliárd forintot költhet. Ennek az összegnek a kétharmadát, mintegy egymilliárd forintot fordítanak a magyar élelmiszerek külföldi népszerűsítésére.

Benedek Fülöp, az agrártárca közigazgatási államtitkára, aki Párizsba érkezett a SIAL megnyitójára, az MTI-nek nyilatkozva elmondta: Magyarország már uniós csatlakozását megelőzően is rendszeresen részt vett a párizsi nemzetközi élelmiszer-bemutatón, annak piaci jelentőségére való tekintettel. Ez a részvétel Magyarország számára az EU-csatlakozást követően pedig még fontosabb lett az államtitkár szerint, mivel a magyar cégek nemcsak versenyképességüket mérhetik le a SIAL-on, hanem megismerkedhetnek azokkal a nemzetközi tendenciákkal is, amelyek a jövőben meghatározhatják tevékenységüket, mind a piaci munkát, mind a technológiai fejlesztést tekintve.

Az államtitkár jelezte: a jövő évben Magyarországon ismét megrendezik az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszer-ipari Kiállítást, az OMÉK-ot és ehhez is tapasztalatokat kíván gyűjteni Párizsban, továbbá meg kívánja hívni az uniós országok szakpolitikusait és cégeit, hogy vegyenek részt az OMÉK-on.

Benedek Fülöp háromnapos párizsi látogatásán több kétoldalú szakmai megbeszélésre is sor kerül. Emellett a magyar államtitkár tárgyal majd a francia agrártárca több vezetőjével, valamint találkozik Jacques Chirac francia köztársasági elnök mezőgazdasági ügyekben illetékes tanácsadójával, Hervé Lejeune-nel is, de meglátogat egy Párizs mellett tevékenykedő fiatal gazdát is.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik