Üzleti tippek

Beszállítók kerestetnek – egyre aktívabbak a mediterrán érdeklődők

A Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Közhasznú Társaság (ITDH) rendszeresen szervez olyan beszállítói konferenciákat, amelyek célja, hogy a Magyarországon megtelepedett multinacionális cégek s az őket követő első körös beszállítóik megismerkedjenek potenciális magyar beszállítókkal.

Spányik Péter, az ITDH megbízott vezérigazgatója a Világgazdaságnak elmondta: nemcsak ezeken a specializált konferenciákon, hanem minden üzletember-találkozón és tárgyaláson felvetik a hazai kis- és középvállalati kör beszállítóvá válásának kérdését. Hogy mekkora hangsúlyt fektetnek erre a területre, mi sem mutatja jobban, mint az, hogy az ITDH-n belül felállítottak egy beszállítói és tanácsadó központot.

Ennek igazgatója, Kárpáti Sándor elmondta: az idén eddig csak négy gépjárműipari beszállítói fórumot szerveztek. A legutóbbi éppen ezen a héten volt, s azon nyolcvan hazai cég mutatta be kínálatát a multinacionális autóipari cég specialistáinak. Az idei tervek között még egy ilyen speciális fórum megrendezése szerepel.


A tapasztalatok azt mutatják, hogy számos magyar cég már most kellőképpen felkészült és alkalmas arra, hogy – elsősorban második és harmadik körös – beszállítójává váljék nagyobb termelővállalatoknak. Az ilyen üzletember-találkozók menetrendje szerint a beszállítókat kereső cég előzetesen jelzi, hogy körülbelül milyen tevékenységre keresnek beszállítókat, az ITDH pedig ehhez közvetlen partnereket keres, s az igényeknek megfelelően tárgyalóasztalhoz ülteti őket. Egy-egy ilyen egynapos rendezvényen negyven-ötven tárgyalást bonyolítanak, utána általában gyárlátogatás következik. Az eredmények tipikusan a következők: tíz magyar cég azonnal be tud kapcsolódni a beszállítói körbe – mondja az ITDH beszállítói központjának vezetője, aki azonban külön felhívja a figyelmet arra, hogy ez nem jelent azonnali üzletet, hiszen a beszállítóvá válás hoszszú távra szóló, lassan érő folyamat.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik