Összehangolt tevékenységről és közös projektek indításáról szóló stratégiai együttműködési megállapodást írtak alá pénteken Budapesten a pekingi és a budapesti légikikötőt üzemeltető két társaság vezetői.
Li Peiying, a pekingi repülőteret is működtető Capital Airports Holding Company elnöke és Kepecs György, a ferihegyi nemzetközi repülőteret üzemeltető Budapest Airport Rt. igazgatóságának elnöke hangsúlyozták, hogy az együttműködés hozzájárulhat a két ország közötti utas- és áruforgalom jelentős bővítéséhez.
A kínai társaság részvételét illetően a Budapest Airport privatizációjában Li Peiying annyit mondott: “szándékunkban áll tanulmányozni a további együttműködési lehetőségeket”.
Kepecs Gábor méltatta, hogy a kínai társaság Európában Párizs után másodikként a Ferihegyi repülőtérrel kötött megállapodást. Emlékeztetett arra, hogy a kelet-európai régióban Kína legnagyobb partnere Magyarország. Hangsúlyozta: a BA Rt. célja, hogy a térség utas- és áruforgalmi központjává váljon, amit a most aláírt megállapodás is elősegíthet.
Li Peiying elmondta, hogy a várakozások szerint 2020-ra Kína a negyedik legfontosabb küldő ország lesz, évi 100 millió turistával. Az elmúlt tíz évben a kínai kiutazók száma évente átlagosan 15 százalékkal nőtt, tavaly már mintegy 2 millióan utaztak Európába. “A kínai légitársaságok a következő években az előrejelzések szerint fenntartják évi 8 százalékos bővülési ütemüket” – tette hozzá.

Tíz év sem volt elegendő arra, hogy a beígért 160-nal száguldjanak a vonatok
Hiába tett alkalmassá a magyar állam sok százmilliárd forintos beruházással több vasútvonalat arra, hogy akár 160 kilométer/órával repesszenek a vonatok, egyik vonalon sem mehetnek többel 120-nál. Pedig az elmúlt 15 évben 1200–1300 milliárd forintot is elkölthettek erre.