Üzleti tippek

Felkészületlenek a vevők az internetes kereskedésre

Az interneten már értékesítő cégek vezetőinek legnagyobb hányada szerint a vevők felkészületlensége a legjelentősebb fékezője a webes értékesítésnek – közölte a GKI Gazdaságkutató Intézet.

A T-Mobile Magyarország Rt. és a Sun Microsystems Magyarország Kft. együttműködésével készült felmérés szerint az idén az első félévében az öt fő feletti vállalatok 77 százaléka, azaz körülbelül 45 ezer vállalkozás rendelkezett internet kapcsolattal. E vállalati kör 48 százaléka, azaz 21 600 vállalkozás épített ki önálló webes megjelenést, ám ez utóbbi cégeknek is csak egyharmada, 7200 társaság értékesítette termékeit az interneten keresztül 2003-ban.

A közlemény szerint az elektronikus piactéren értékesítő társaságok aránya még alacsonyabb, az 5 fő feletti társaságoknak csupán az 1 százaléka, körülbelül 600 cég kereskedik így. A kutatás alapján a honlappal rendelkező vállalkozások 90 százaléka nem használja ki a webes megjelenésben rejlő magasabb szintű lehetőségeket és honlapját mindössze információ- és tartalomszolgáltatásra használja.

A felmérés kimutatta azt is, hogy a vállalatvezetők szerint az interneten keresztüli értékesítés szempontjából összességében a legfontosabb az ügyfelek elérése, amit a vállalatok 30 százaléka nagyon fontosnak, míg 51 százaléka fontosnak tart. A második helyen a versenytársakkal való lépéstartást jelölték meg, ami a vállalatvezetők 27 százaléka számára nagyon fontos, 49 százaléka számára pedig fontos. Emellett a cégvezetők úgy vélik, hogy az internetes eladásoknak a cégről kialakított kép és a szolgáltatások minőségének javítása szempontjából is nagy jelentősége van.

Az internet csatlakozással rendelkező, de a világhálón nem értékesítő vállalkozások vezetői szerint a termék vagy szolgáltatás interneten keresztüli értékesítésre való alkalmatlansága a legjelentősebb korlátozó tényezője a webes eladás alkalmazásának. Ezt az interneten keresztül értékesítést bonyolító vállalatok 27 százaléka találta nagyon jelentős, 33 százaléka pedig jelentős tényezőnek. A vállalatvezetők 16 százalékaszámára nagyon jelentős, míg 37 százaléka számára jelentős akadálynak tűnik, hogy a vevők még nincsenek felkészülve az internetes vásárlásra, azaz a célcsoport akár technikai tekintetben, akár attitűdje folytán még nem elérhető az interneten keresztül – tartalmazza a közlemény.

Ajánlott videó mutasd mind

Puzsér tombol

Nem hiszi el, hogy azért, mert egy győri polgármester kurvázott és kokainozott megbukott egy rakat budapesti polgármester, miközben Borkait

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.