Üzleti tippek

Felkészületlenek a vevők az internetes kereskedésre

Az interneten már értékesítő cégek vezetőinek legnagyobb hányada szerint a vevők felkészületlensége a legjelentősebb fékezője a webes értékesítésnek – közölte a GKI Gazdaságkutató Intézet.

A T-Mobile Magyarország Rt. és a Sun Microsystems Magyarország Kft. együttműködésével készült felmérés szerint az idén az első félévében az öt fő feletti vállalatok 77 százaléka, azaz körülbelül 45 ezer vállalkozás rendelkezett internet kapcsolattal. E vállalati kör 48 százaléka, azaz 21 600 vállalkozás épített ki önálló webes megjelenést, ám ez utóbbi cégeknek is csak egyharmada, 7200 társaság értékesítette termékeit az interneten keresztül 2003-ban.

A közlemény szerint az elektronikus piactéren értékesítő társaságok aránya még alacsonyabb, az 5 fő feletti társaságoknak csupán az 1 százaléka, körülbelül 600 cég kereskedik így. A kutatás alapján a honlappal rendelkező vállalkozások 90 százaléka nem használja ki a webes megjelenésben rejlő magasabb szintű lehetőségeket és honlapját mindössze információ- és tartalomszolgáltatásra használja.

A felmérés kimutatta azt is, hogy a vállalatvezetők szerint az interneten keresztüli értékesítés szempontjából összességében a legfontosabb az ügyfelek elérése, amit a vállalatok 30 százaléka nagyon fontosnak, míg 51 százaléka fontosnak tart. A második helyen a versenytársakkal való lépéstartást jelölték meg, ami a vállalatvezetők 27 százaléka számára nagyon fontos, 49 százaléka számára pedig fontos. Emellett a cégvezetők úgy vélik, hogy az internetes eladásoknak a cégről kialakított kép és a szolgáltatások minőségének javítása szempontjából is nagy jelentősége van.

Az internet csatlakozással rendelkező, de a világhálón nem értékesítő vállalkozások vezetői szerint a termék vagy szolgáltatás interneten keresztüli értékesítésre való alkalmatlansága a legjelentősebb korlátozó tényezője a webes eladás alkalmazásának. Ezt az interneten keresztül értékesítést bonyolító vállalatok 27 százaléka találta nagyon jelentős, 33 százaléka pedig jelentős tényezőnek. A vállalatvezetők 16 százalékaszámára nagyon jelentős, míg 37 százaléka számára jelentős akadálynak tűnik, hogy a vevők még nincsenek felkészülve az internetes vásárlásra, azaz a célcsoport akár technikai tekintetben, akár attitűdje folytán még nem elérhető az interneten keresztül – tartalmazza a közlemény.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik