Üzleti tippek

Kampánystratégiára hirdetett pályázatot a GKM

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium a EU-csatlakozással kibővült programok és a tárca szakmai tevékenységének megismertetését szolgáló kommunikációs kampányra írt ki közbeszerzési eljárást. A pályázóknak szigorú kritériumoknak kell megfelelniük.

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) tárgyalásos közbeszerzési eljárást írt ki újabb kommunikációs kampánya stratégiájának megtervezésére és kivitelezésére, amely kapcsolódik a 2004. január-februárban lezajlott “Adott a lehetőség” szlogenű akcióhoz – derül ki a Közbeszerzési Értesítőből. A kampány célja az EU-csatlakozás eredményeképpen kibővült GKM-programok – különösen a gazdasági versenyképesség, illetve a környezetvédelem és infrastruktúra operatív program -, illetve a minisztérium további szakmai tevékenységének megismertetése a lakossággal, az önkormányzatokkal és vállalkozásokkal, valamint a tárca imázsának erősítése, népszerűsítése.


Az ajánlattevő feladata a háromirányú kommunikáció összehangolása, a reklám- és PR-stratégia összeállítása, megvalósítási javaslat kidolgozása a kommunikáció irányához igazodó célcsoportok megszólítására, kreatív koncepciók kidolgozása, részletes médiaterv kidolgozása és médiavásárlás. Ezek mellett a pályázóknak részletes költségvetést kell készíteniük, amely tartalmazza az egyes kampányelemek ügynökségi díjait, valamint a gyártási és médiaköltségeket. A győztesnek 2005. március 31-ig kell teljesítenie a megbízást.

A kiírás szerint kizáró ok, ha a jelentkező forgalma a tárgyévet megelőző évben nem érte el a 600 millió forintot, illetve a marketingkommunikációs tervezéssel és kivitelezéssel kapcsolatos szolgáltatások nyújtásából származó bevétele 500 millió forintnál kevesebb volt. Az a vállalkozás sem pályázhat sikeresen, amely a korábbi 3 évben nem rendelkezett legalább 3 darab, egyenként nettó 80 millió forintot elérő, különböző megrendelők részére teljesített referenciával a marketingkommunikáció területén.

A GKM 2004. január 5-től február 29-ig tartó, 160 millió forintos költségű kommunikációs kampány lebonyolítását a Saatchi and Saatchi cég nyerte el közbeszerzési eljárás keretében. Az akkori kommunikációs kampány keretében reklámfilmek, hirdetések, óriásplakátok, rádióspotok, internetbannerek jelentek meg. A 160 millió forint kétharmadát a médiában költötték el, az egyharmad 60 százaléka gyártási költség, a többi ügynökségi díj volt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik