Üzleti tippek

Uniós védjegy a magyar paprikának

Európai uniós eredetvédettséget szeretne kapni fűszerpaprika-őrleményére a Pick csoporthoz tartozó Szegedi Paprika Rt.

“Reményeink szerint hamarosan feltehetjük az uniós védjegyet a szegedi fűszerpaprikából készített őrleményre, ami növelheti a fogyasztói bizalmat a termék iránt” – mondta a hétvégén Huszka Tibor, a Pick csoporthoz tartozó Szegedi Paprika Rt. üzletágvezetője. Az elismertetési folyamat már tart, az eredmény őszre várható.

A termékre már korábban megszerezték a földrajzi árujelző védjegyet, vagyis a termékleírásban meghatározták a tájkörzet határait, így máshol termett fűszerpaprika nem lehet a szegedi őrlemény alapanyaga. Előírták a technológiát is, amely a híres hagyományokon alapul: kézi szedés, kíméletes szárítás és köves őrlés. Az élelmiszer-biztonságot csíraszámcsökkentő mikrobiológiai technológia alkalmazásával és megfelelő csomagolással biztosítják.

Az átlagosan 300-310 dolgozót foglalkoztató a Szegedi Paprika Rt. két meghatározó üzletága a fűszerpaprika és a konzervgyártás, kisebb volumenű az ételízesítő-gyártás.

A fűszerpaprikából készült termékek hatvan százalékát az európai uniós országokban, valamint Romániában és Horvátországban értékesítik. A belföldi piacon valamennyi meghatározó kereskedelmi láncban árusítják a szegedi fűszerpaprikát. A társaság tavaly 3,8 milliárd forint árbevételt ért el, az idei terv meghaladja a négymilliárd forintot.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik