Az M6-os autópálya érdi tető és Dunaújváros közötti 57 kilométeres szakaszának megépítése 2026-ig 508 millió euróba, vagyis 125 milliárd forintba kerül. A koncessziós szerződés alapján történő beruházás ez év őszén kezdődik.
A dél-dunántúli térségbe vezető autópálya első szakaszát a közbeszerzési pályázaton nyertes M6 Duna Autópálya Konzorcium építi. A konzorcium a teljes költségek 10 százalékát saját forrásból biztosítja, míg 90 százalékát az MKB-K and H-KfW-Commerzbank hitele fedezi – közölte Gaál Gyula , a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium politikai államtitkára csütörtökön.
A magyar állam az autópálya-szakasz várható elkészültétől, 2006 tavaszától 20 éven keresztül mintegy 25 millió eurós (6,2 milliárd forint) éves rendelkezésre állási díjat fizet a konzorciumnak. A politikai államtitkár utalt arra, hogy a nyertes konzorcium tagjai a német Bilfinger-Berger és BOT GmbH, az osztrák Porr Infrastruktur GmbH, a Swietelsky International Baugesell Schaft, illetve magyarországi leányvállalata, a Swietelsky Hungary Kft. A közbeszerzési pályázaton második legjobb ajánlatot a Dunamenti Autópálya Konzorcium nyújtotta be nettó 555 millió euróval, amelynek tagja a Housing and Construction Holding Co, a Vinci Conessions SA, a Vinci SA, illetve a Betonút Rt. A harmadik az Euro Invest-TriGránit-Strabag-OTP-ASF-Agis Konzorcium volt, ajánlatuk nettó értéke mintegy 601 millió eurót tett ki.
Gaál Gyula kiemelte, hogy a nyertes konzorcium eddig még nem végzett autópálya-építést Magyarországon, de Európában komoly tapasztalatokkal rendelkezik. Piacra lépésükkel bővül a magyarországi résztvevők köre, nő a verseny, amely az adófizetők pénzének megtakarítását hozza magával. A győztes konzorcium jogot nyert az autópálya-szakasz megtervezésére, megépítésére, üzemeltetésére és e tevékenységek finanszírozására.
Matricás lesz az új autópálya-szakasz is
A következő hetek feladata lesz véglegesíteni a koncessziós szerződést, továbbá a bankok és a nyertes konzorcium tagjai közötti finanszírozási szerződést – mondta Bíró Fruzsina, a GKM fejlesztési projektek főigazgatóságának vezetője. A koncessziós szerződést a kormánynak és az Országgyűlésnek is jóvá kell hagynia még az őszi ülésszak elején. Az M6-os új autópálya szakaszát az autósok matricával vehetik igénybe.
Bíró Fruzsina kifejtette: az állam évente megvizsgálja a már megépített autópálya minőségét, és amennyiben az nem felel meg a szerződésben rögzítetteknek, jogában áll csökkenteni az éves rendelkezésre állási díjat.
Georg Pammer, a Porr Infrastruktur GmbH igazgatója elmondta, hogy az európai gyakorlattól eltérően az M6-os érdi tető és Dunaújváros közötti szakaszának megépítésére kiírt pályázat eredményét rekord gyorsasággal, fél év alatt kihirdette a Nemzeti Autópálya Rt. Ígéretet tett arra, hogy a koncessziós és a hitelezési szerződések mihamarabbi aláírása után, már 2004 őszén elkezdődhet az autópálya-szakasz építése. A konzorciumnak szándékában áll minél több magyar alvállalkozót bevonni a munkálatok végzésébe, és az építési munkálatokat várhatóan egyszerre több helyen is elkezdik.
Tanúként hallgatta ki az ügyészség Varga Judit volt igazságügyi minisztert
Miután volt férje, Magyar Péter közzétett egy titokban rögzített hangfelvételt, melyen a volt miniszter arról beszélt neki, hogy „Rogán Antalék kihúzatták magukat” a Schadl-Völner-ügy ügyészségi irataiból.