Üzleti tippek

Az M6 Duna Autópálya Konzorcium építheti az M6 szakaszát

Az M6 Duna Autópálya Konzorcium építheti az M6-os autópálya érdi tető – Dunaújváros közötti szakaszát – közölte a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) pénteken az MTI-vel.

A GKM közleménye szerint a magyar állam 22 éves futamidejű koncessziós szerződés aláírását kezdeményezi a konzorciummal, miután a beérkezett három ajánlat közült a tárca bírálóbizottsága e konzorciumét ítélte a legjobbnak.

Az M6 Duna Autópálya Konzorciummal kötött szerződés az autópálya érdi tető – Dunaújváros M6-M8 csomópont közötti szakaszának tervezésére, építésére, üzemeltetésére és a tevékenységek finanszírozására vonatkozik. A konzorciumot a Bilfinger Berger BOT GmbH, a Porr Infrastruktur GmbH., és a Swietelsky International Baugesellschaft m. b. H. alkotja. Az autópálya-szakaszra január 31-én kiírt koncessziós pályázatára a nyertes konzorciumon kívül az Euroinvest/TriGránit/Strabag/OTP/ASF/Egis Pályázati Konzorcium és a Dunamenti Autópálya Konzorcium nyújtott be ajánlatot a július 19-i határidőig. Az utóbbi konzorcium a Housingand Construction Holding Company Ltd., a Vinci Concessions SA, a Vinci SA, és a Betonút Rt. érdekeltsége.

Az MTI korábbi közlése szerint az 57 kilométer hosszúságú útszakasz szakértői becslések szerint 80-90 milliárd forint beruházást igényel.
Az autópálya-beruházáshoz kapcsolódik a nagytétényi Metallochemia gyártelep kármentesítési projektje, amelynek keretében egy 500-600 méter hosszú, 13 méter magas, nehézfémekkel szennyezett talajt rejtő szarkofágot építenek be útburkolat alatti töltésbe.

Csillag István az MTI-vel korábban közölte, hogy az M6 érintett szakaszának munkálatai az ősszel már meg is kezdődhetnek. Ezen az autópályán 2006. májustól lehet majd közlekedni.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik