Üzleti tippek

5 tipp: hogyan szerezzen látogatókat cége honlapjára?

Sok vállalkozás esik abba a hibába, hogy elkészíti weboldalát, s kényelmesen hátradől, ahelyett, hogy marketingtervet készítene a látogatók beterelése és a számuk növelése érdekében. Marketingszakértőnk ezúttal 5 olyan stratégiát mutat be, amelynek révén látogatókat szerezhet honlapjára.

1. „Szerettesse meg” a honlapját a keresőkkel!

Tegyük fel, hogy ebben a pillanatban valaki éppen az Ön cégének terméke, szolgáltatás után kutat az interneten. Vajon meg fogja találni honlapjukat? Egy tavaly végzett felmérés szerint az internetezők két leggyakrabban használt alkalmazása az email és az internetes keresők. Vagyis ülnek a gépük előtt, és keresőszavakat irogatnak be. Fontos kérdés, hogy amikor az Ön cégére vonatkozó szavakat, kifejezéseket írják be, vajon megjelenik-e weboldaluk az első 10 találat között. Ha igen, akkor drámaian megnő a látogatók száma. Ha nincs benne az első tízben, akkor sem kell pánikolni, hanem fogadjon meg néhány jó tanácsot, amelyek segítenek javítani honlapja helyezésén.

Először is, válasszon ki egy vagy maximum 2 kulcsszót, amire ha valaki rákeres az interneten, akkor az örülni fog, ha az Ön honlapját megtalálja. Ezekre a szavakra kell optimalizálni a honlapot.

Az is fontos, hogy a nyitó oldalon úgy írja meg a szöveget, hogy a kulcsszó gyakran szerepeljen benne. Legyen ott a honlap címsorában, az úgynevezett metatag-ben, és sokszor szerepeljen a honlap szövegében is. Azzal viszont jó, ha tisztában van, hogy az olyan trükkök, mint száz kulcsszó felírása fehér betűkkel fehér háttérre, nem segítenek. Ezt ugyanis a legtöbb kereső már felismeri, és még bojkottálhatja is az ilyen oldalakat.

Fordítson nagy figyelmet a friss tartalomra! A keresők imádják és értékelik azokat az oldalakat, amelyeken gyakran változik, megújul a tartalom. S hogyan lehet ezt elérni? A nyitó oldalra tegyen egy dobozt, amelyben hetente frissíti a céges híreket. A legeredményesebb a blog, amiben naponta kommentálhatja az ipar történéseit, így az oldal mindig friss, és tele van a kulcsszavakkal is.

Az internet a hálóról, a linkekről szól, ezért a keresők értékesebbnek tartják azokat a honlapokat, amelyekre kívülről sok link mutat, és amelyek tovább is linkelnek más oldalakra. Hogyan érheti el, hogy külső oldalak linkeljenek az Ön honlapjára? Erre valók a linkcsere programok, a pr, azaz a szakcikkek elhelyezése a népszerű szakmai portálokon. Érdemes regisztrálni a honlapot internetes katalógusokban is, mint amilyen például a www.startlap.hu. Ha meg szeretné tudni, hogy jelenleg milyen külső linkek mutatnak a honlapjára, csak írja be a Google keresőjébe, hogy link:www.honlapnev.hu.

2. Vásároljon kulcsszavakat!

Ha nehezen megy a honlap optimalizálása egy adott kulcsszóra, vagy a cége sok terméket forgalmaz, és így több kulcsszóra is szeretne megjelenni, akkor meg is vásárolhatja ezeket a kulcsszavakat a keresőkben.

Jó, ha tudja, hogy nincs mennyiségi határ: annyi szót, kifejezést vásárolhat meg, amennyit csak akar, de az egyes keresőkben, ha valaki már lefoglalt egy szót, akkor azt mások már nem vásárolhatják meg. Amikor valaki rákeres az adott szavakra, akkor a találatok előtt meg fog jelenni cégének előre megírt reklámja mint „szponzorált eredmény”, vagy „partnerünk ajánlata”.

A megvásárolt keresőszavakért általában „per rákeresés”, jobb esetben „per átkattintás” alapon kell fizetnie. Ez valószínűleg a fizetős kampányok közül a legalacsonyabb költséget jelenti egy látogatóra vonatkoztatva, azaz a megvásárolt keresőszavak sok látogatót hozhatnak, és nem kerülnek sokba.

3. Reklámozza email-en honlapját!

Igazán költséghatékony módszer email-en reklámozni a honlapot. Azt azonban ne felejtsék el, hogy reklám email-t kizárólag olyan címre lehet kiküldeni, amelynek tulajdonosa korábban jelezte, hogy hajlandó cégétől reklámlevelet fogadni. Az nem elég, hogy „az Ön email címét nyilvános adatbázisban találtuk”. Mint ahogy az sem elég, hogy leiratkozási lehetőséget ad neki. Két helyes módszer létezik erre: az egyik, hogy email-reklámot küld a cége a saját listájára, a másik pedig, hogy egy bérelt listára.

Ha a cége honlapján van egy oldal, ahol feliratkozókat gyűjt a hírlevelére, vagy esetleg egy olyan tanulmányt kínál, amihez csak regisztráció után férhetnek hozzá a látogatók, és a feliratkozás mellett van egy kis beikszelhető doboz azzal a szöveggel, hogy „hajlandó vagyok időnként üzleti ajánlatokat, reklámokat fogadni az XY kft.-től”, akkor mindenképpen jogosult email-en reklámozni. Ez a legtisztább módszer.

Ma már egyre több cég foglalkozik email címlisták építésével. Ajándékot ingyenes információt, nyereményeket kínálnak azoknak, akik csatlakoznak, és több adatot – többek közt az emailcímüket – is megadják. Az ilyen listák bérelhetők, vagyis a lista tulajdonosa megkérhető arra, hogy az Ön cége nevében küldjön ki egy email-t bizonyos kritériumok szerint leválogatott partnerek címeire. Mivel egy ilyen listán szereplő emailcímek tulajdonosai korábban még nem kaptak az Ön cégétől levelet, nem ismerik Önt, ezért a bérelt listára kiküldött kampányok eredményessége viszonylag alacsony.

4. Indítson banner kampányt!

Működik egyáltalán a reklámcsík? Már sokan eltemették, hiszen az átkattintási arányok jellemzően csak ezrelékekben mérhetők mióta kialakult az internetezőkben a „banner vakság” – vagyis az a képesség, hogy a szemük úgy halad át a reklámcsíkokon, hogy gyakorlatilag semmit sem fognak fel belőle. Miért használják még is sokan? Egyrészt azért, mert nagy mennyiségben még mindig sok látogatót hozhat a honlapra – igaz, ez csak kampányszerű csúcsot eredményez, hiszen ahogy lejárnak a bannerek, a látogatók is eltűnnek. Másrészt a márkaépítés miatt, – ha át nem is kattintanak az internetezők, akkor is látják a cége reklámját. Vagyis ha látogatásokat nem is eredményez, de emeli a márkaismertséget, sőt egy új márkát is segíthet bevezetni a piacra.

5. Hirdesse weboldalát offline!

Gyakran láthatók autókon, újsághirdetésekben, tévéreklámokban, épületeken honlapcímek. A tapasztalat azt mutatja, hogy ezek csak kis látogatottságot eredményeznek, hiszen kevesen veszik a fáradságot, hogy lejegyezzenek egy honlapcímet, és legközelebb a PC-jük előtt ülve bepötyögjék a böngészőbe. Hogyan lehet ezen segíteni? Nagyon fontos, hogy a hirdetésre ne csak a honlapcímét írja oda, hanem azt is, hogy „kinek és miért” érdemes ellátogatnia a weboldalra. Ezzel mindjárt értelmet ad a reklámnak és motiválja a célközönséget is.

Az egyik legjobb offline marketingeszköz – ami látogatókat biztosíthat –, az a reklámlevél, vagyis a DM. Ha például feltett a cége honlapjára néhány olyan érdekes esettanulmányt, cikket, piackutatást vagy elemzést, amely érdekes lehet a célközönsége számára, akkor küldjön ki egy postai képeslap kampányt a célpiacnak. A képeslapokon elég, ha csak a tanulmány és a honlapcíme szerepel, semmi más. Ha javítani akar a hatásfokon, akkor első héten az első tanulmány címével, egy héttel később a másodikkal, és így tovább – vagyis egy többhetes kampányt vihet végbe. Ezáltal célközönsége ismeretlen tagjait honlapja látogatóivá teheti.

További ingyenes marketingtippek és -tanulmányok:
www.marketingcommando.hu

Végezetül ne felejtsék el: ha nagy nehezen megszerzett egy látogatót, aki átkattintott a weboldalára, akkor onnan már a honlap feladata, hogy rávegye a látogatót vagy a vásárlásra, vagy adatainak megadására annak érdekében, hogy elkezdődhessen vele egy személyre szabott értékesítési ciklus.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik