Üzleti tippek

Óriási forgalmat bonylítanak az online boltok

Tízmilliárd forint feletti forgalmat is elérhetnek 2004-ben a magyar internetes áruházak – derül ki a GKI Gazdaságkutató Rt., a T-Mobile Magyarország Rt. és a Sun Microsystems Magyarország Kft. felméréséből.
Tavaly a hazai online boltok értékesítése elérte a 7,5 milliárd forintot, jelentősen túlszárnyalva ezzel az előzetes, 6 milliárdos várakozást. Az internetes áruházak bevételeinek közel egyharmada a karácsonyi vásárlásokkal összefüggésben novemberben és decemberben keletkezett. Az ünnepi időszakokban rendkívüli módon megugró forgalom mellett a hazai internetes kiskereskedelmi piac további jellemzője a nagyfokú koncentráció. A legnagyobb online boltok, amelyek oldalait naponta több mint ezren keresik fel, a 2003-as forgalom és a vásárlások számának egyaránt több mint 80 százalékát adták.

A legnagyobb hazai internetes áruház, a Fotexnet tavaly megduplázta forgalmát, ez évben pedig ötven százalékot meghaladó árbevétel-növekedésre számítanak a vállalatnál – tudtuk meg Jánosi Pétertől, a társaság PR- és marketingmenedzserétől. A legnépszerűbb termékek köre nem változott az elmúlt évhez képest, így továbbra is a DVD, könyv, CD, szórakoztatóelektronikai és számítástechnikai cikkek közül vásárolnak legtöbben.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik