Az ez év decemberétől induló menetrend szerinti InterCity járatok a jelenlegi elképzelések szerint egy első és két másodosztályú kocsival, naponta közlekednének.
A vonatok Bécsből indulva, Sopron, Szombathely, Nagykanizsa, Gyékényes, Kaposvár és Dombóvár érintésével érkeznének Pécsre és indulnának vissza, a menetidő 5 óra lenne. A vonal beindításával, megfelelő fejlesztésével a későbbiekben lehetőség nyílna Zágráb, Graz, északon pedig Pozsony elérésére is.
A Bécs-Pécs InterCity beindításának ötlete a kulturális és gyógyturizmusban, az oktatásban, valamint a gazdasági életben jelentkező igényeken alapszik; a vonalon valószínűleg számos kiránduló, diák és üzletember választaná az utazás ezen formáját. A Magyar Turizmus Rt. bevonásával június végére elkészül az a marketingstratégia, amely tartalmazni fogja a járatok népszerűsítéséhez, az utazóközönség kialakításához szükséges feladatokat.
„Kertészeti forradalom zajlik Magyarországon”
Olyan lendülettel zajlik a kertforradalom, mintha a korábbi évtizedekben egy falatnyi föld sem állt volna rendelkezésre. Egyre-másra alakulnak a YouTube-csatornák, annyi látogatható magánkert van, mint még soha, és a kertészeti szakáruházak forgalma is kilőtt az utóbbi években. Mindez annak ellenére történik, hogy a kertépítés nem olcsó mulatság, időigényes és némi szakértelmet is igényel, ráadásul sújtja a klímaváltozás, a hektikus időjárás. De akkor mégis miért fordulnak rengetegen felé és miért éppen most?
