A kormány szerdai ülésén foglalkozik azzal: hogyan lehetne mérsékelni a jövedéki adót, ha jelentősen nőnének Magyarországon az üzemanyagárak – értesült az MTI kormányzati forrásból.
A kabinet olyan adócsökkentés lehetőségét vizsgálja, amely lehetővé teszi, hogy az üzemanyag áremelkedés kevésbé legyen drasztikus, ugyanakkor a költségvetés bevételei ne csökkenjenek.
A benzin átlagos jövedéki adója jelenleg literenként 103,5 forint, a gázolajé 85 forint. Az általános forgalmi adó mindkét üzemanyag típus esetében 25 százalék, és ennek alapjában benne van a jövedéki adó is.
Hétfőn a Mol Rt illetékes vezetője, Horváth Ferenc, úgy vélekedett, hogy a jelenlegi – csúcsnak számító – árszintről még 10-15 forinttal drágulhat a benzin és 10-20 forinttal a dízel, amennyiben marad a nemzetközi olaj- és olajtermék piacokon a közelmúltban kialakult extrém helyzet.
A Mol termék-előállítás és kereskedelem divíziójának ügyvezető igazgatója elmondta: az elmúlt hónapban a kőolaj jegyzésára 15 százalékkal, a benziné 20-25, a dízel gázolajé pedig 15-20 százalékkal nőtt.
Mint mondta, a Mol üzemanyagár-képzését a nemzetközi olaj és kőolaj jegyzési árak, valamint a forint/dollár árfolyam alakulása határozza meg, a jelenlegi helyzetben azonban figyelembe veszik azt is, hogy egy esetleges újabb áremelés milyen hatással lenne a magyarországi fogyasztásra.
Szintlépés, pozíció-visszanyerés, kockázat: ez várhat a felekre egy Fradi–Gazprom frigyben
Felbolygatta a hazai futballközbeszédet az esetleges Ferencváros–Gazprom megállapodás híre: az orosz energiaipari óriás szponzori szerepvállalása közép-kelet-európai szinten is erős játékossá tehetné a magyar rekordbajnokot, nagyobb láthatóságot biztosítana az európai szponzori pozícióit nagy részben elveszített óriásvállalatnak, ugyanakkor heves vitákat is kiválthat.