Üzleti tippek

74 milliárdos autópálya-beruházás a Balatonnál

2006 novemberéig megépülhet az M7-es autópálya Zamárdi és Balatonszárszó közötti 14,2 kilométeres új szakasza. Szintén ezen a szakaszon, Köröshegynél épülhet fel Közép-Európa legmagasabb és leghosszabb völgyhídja. A kivitelezési szerződést pénteken Csillag István gazdasági miniszter jelenlétében írták alá.

Az M7-es autópálya Zamárdi-Balatonszárszó közötti 14,2 kilométeres új szakasza 74 milliárd forintból épül meg 2006 novemberéig; az idén júniusban kezdődő fejlesztésről a kivitelezési szerződést pénteken írták alá Balatonföldváron Csillag István jelenlétében.

A gazdasági és közlekedési miniszter a megállapodás aláírásakor elmondta, a kormány számára a legfőbb prioritás most az autópálya-építés. Nagy jelentőségűnek nevezte, hogy a kormány meghozta az autópálya- és gyorsforgalmi úthálózat-fejlesztési döntését, ami nemcsak közlekedéspolitikailag, de régiófejlesztési és foglalkoztatási szempontból is igen fontos. A fejlesztéssel egyszerűbb lesz a Balaton megközelítése, de egyben javulhat Dél-Somogy foglalkoztatási lehetősége. 

A beruházás következtében a Zamárdi-Balatonszárszó közötti szakaszon Köröshegynél épül fel Közép-Európa legmagasabb és leghosszabb völgyhídja. Bodnár Zoltán, a beruházó Nemzeti Autópálya Rt. elnök-vezérigazgatója elmondta, a völgyhíd 1,7 kilométer hosszú, 24 méter széles és 80 méter magas lesz. A beruházás során 4,6 millió köbméter földet mozgatnak meg a 14,2 kilométer hosszú, 300 ezer négyzetmétert kitevő területen.

Zamárdi és Balatonszárszó között 9 felüljáró és 6 aluljáró is épül majd, a pálya mindkét oldalán faoszlopos vadvédő kerítést létesítenek, összesen mintegy 30 kilométer hosszúságban.

Bodnár Zoltán szerint 2005-ben épül majd meg a Balatonszárszó-Ordacsehi közötti 20 kilométeres szakasz, 2006-ben a Balatonkeresztúr-Nagykanizsa-Becsehely között kezdődnek el a munkálatok, 2007 végére pedig teljes egészében elkészül az M7-es autópálya Budapesttől a szlovén országhatárig.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik