Üzleti tippek

Szolgáltatások – Távközlés, kommunikáció

1. Vezetékes telefónia

A vállalkozások számára a versenyben maradás fontos eszköze a gyors és megbízható kommunikáció és adatátvitel, így sokszor a költségeket figyelmen kívül hagyva használják a telekommunikáció eszközeit. Érdemes kihasználni azt a lehetőséget, hogy a vezetékes telefont is különféle tarifákkal lehet használni, amelyek között a választást a Matáv tanácsadó szolgáltatással segíti – hangsúlyozza Kurta Margit, a Matáv portfolio menedzsere. A 06-80-43-43-43 számon elérhető telefonos ügyfélszolgálat kifejezetten a kis-és középvállalati ügyfeleinknek nyújt beszédcélú ajánlatokat, komplex megrendelések és adatátviteli szolgáltatások terén pedig a 06-80-400-300-as telefonszámon nyújtunk megoldási javaslatokat. A www.matav.hu honlapon a díjcsomag kalkulátor segítségével ki lehet választani az adott cég számára legkedvezőbb Ritmus díjcsomagot. A szolgáltatás lényege, hogy a vállalkozás igényeihez igazítható a csúcsidejű telefonbeszélgetések költsége, így a leggyakrabban hívott hívásirányokon akár 33 %-os kedvezményekkel lehet telefonálni.

2. Internet

A Matáv-csoport számos internet-ajánlattal van jelen a piacon, az Axelero Internet széles szolgáltatás-kínálatából minden vállalat megtalálhatja a számára legkedvezőbbet. Az Axelero ADSL szolgáltatásai különböző sávszélességet és számos hozzáadott értékű szolgáltatást nyújtanak. Az ADSL Profi időben és adatforgalomban egyaránt korlátlan internetkapcsolat, 384/64 kbit/s, 512/128 kbit/s és 768/128 kbit/s maximális le-, illetve feltöltési sebességekkel rendelhető meg. A hozzáférés 5 db aldomaines e-mail postafiókot, 125 MB tárhellyel, 50 MB-os aldomain-es webtárhelyet (www.cegnev.axelero.net) , dinamikus IP címet, illetve tartalék telefonos kapcsolatot is tartalmaz. Amennyiben a kis- és középvállalkozások teljes körű üzleti hozzáférés kívánnak igénybe venni, úgy az Axelero BDSL szolgáltatása a legmegfelelőbb. A Matáv ADSL Komplex Plusz szolgáltatása a korlátlan internet hozzáférés mellett a beszédforgalomban a legkedvezőbb csúcsidejű tarifát nyújtja (8,25 Ft/perc), csúcsidőn túl (5,55 Ft/perc). Alkalmas a távközlési igények teljes körének kielégítésére, mert ISDN forgalmat, szélessávú Internet hozzáférést (512 kbit/s) és teljeskörű internet szolgáltatást (4 db e-mailcím, 50 Mb web tárhely) egyaránt tartalmaz bruttó 5 000 Ft-os lebeszélhető forgalommal. Bővebb információ található a www.matav.hu oldalon.

A 2003. január 1-én modosított szja törvény szerint a munkaadók mindennemű adó- és járulékfizetési kötelezettség nélkül , korlátlan összegben, adómentes természetbeni juttatásként biztosíthatnak munkavállalóiknak internet-hozzáférést otthoni használatra. Az Axelero Internet olyan munkavállalói Internet-flotta szolgáltatást dolgozott ki, amely a törvény biztosította adómentesség mellett a munkavállalói igényeket teljeskörűen lefedi. A májusban bevezetésre kerülő Matáv Munkavállalói Internetkupon a vállalkozás által előre fizetett és a munkavállalóknak adómentes, természetbeni juttatásként átadható, meghatározott névértékű „kommunikációs hozzájárulás”, amelyet eseti vagy rendszeres munkahelyi jutalmazásra lehet fordítani. A hozzájárulást a magánszemélyek a Matáv Nyílt Internet szolgáltatására vehetik igénybe.

3. Mobil telefónia

A mobil telefóniában a legnagyobb az EU-csatlakozással érkező változás a vállalkozások számára a számhordozhatóság, ami azt jelenti, hogy ezentúl anélkül válthatnak szolgáltatót, hogy számaikat le kellene cserélniük. Ez a lehetőség egyik oldalon szabadságot jelent az ügyfeleknek, hiszen a legkedvezőbb ajánlatokat még könnyebben elérhetik, ám a másik oldalon érdemes arra is odafigyelni, hogy az egyes mobil szolgáltatók által a vállalkozások számára nyújtott kedvezmények nem vihetők át egyik szolgáltatótól a másikhoz. Ha tehát egy előfizető a szerződéses időszak lejárata előtt szünteti meg szerződését az adott szolgáltatóval, akkor az addig igénybevett kedvezményt vissza kell fizetnie. A cégeknek mindenképpen érdemes minőségi szolgáltatót választaniuk, hiszen az adatátvitel esetén még mindig jelentős különbségek vannak az egyes mobli cégek között. Érdemes azt is megfontolni, hogy az adott cég ügyfelei, vevői és szállítói jellemzően melyik szolgáltatót használják, hiszen ez nagymértékben befolyásolhatja a szolgáltatóváltás utáni költségeket (nem mindegy ugyanis, hogy a legkedvezőbb hálózaton belüli tarifával milyen nagyságú előfizetői tábort lehet elérni). A Westel azzal a szolgáltatással könnyíti meg régi és leendő ügyfelei dolgát, hogy tanácsadás keretében segít kiszámítani miként változik az adott cég mobil költsége, ha másik szolgáltatót választ. Ezen kívül a vállalkozások számára új tarifát is kidolgoztak, amely a céges telefonok egymás közti hívását havidíj ellenében ingyenesen biztosítja, valamint minden irányban és minden időben egységes percdíjakkal rendelkezik.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik