Üzleti tippek

Szolgáltatások – Közlekedés, szállítmányozás

1. Gépjárművek

A gépjárművek kereskedelmében két jelentős változást hoz az uniós csatlakozás: az egyik, hogy megszűnik az értékesítőhelyek márkakizárólagossága, a másik, hogy megszűnik a gépjárművek árának országonkénti meghatározása. Eddig a gyártók saját értékesítési hálózatokat hozhattak létre, amelyek kizárólagos értékesítési jogosítványokkal bírtak és amelyek között feloszthatták egy adott ország területét. A csatlakozást követően azonban Magyarországon is érvényes lesz a nyílt verseny, ami azzal is jár, hogy az egyes kereskedésekben nemcsak egy márka modelljeit értékesítik majd, mondja Eric Rigaux, a Peugeot marketingigazgatója. A cég négy fő szempontot határozott meg, amelynek meg kell felelnie egy kereskedésnek, ha Peugeot gépkocsikat kíván értékesíteni: az emberi tényező, a szalon kinézete, a pénzügyi helyzet, valamint a jogi kérdések. Minez az ügyfelek számára kedvező lesz, hiszen a szolgáltatások színvonalának emelkedését hozza. A Peugeot dealerei már készülnek az új helyzetre, amelynek november elsejéig kell megfelelniük és az országban számos helyen az új előírásoknak megfelelő szalonokat építenek. A másik előírás az árak alakítását a hazai vásárlók számára nem túl kedvezően befolyásolja, hiszen megszűnik az a lehetőség, hogy a gépkocsik árait az adott ország fizetőképes keresletének figyelembevételével határozzák meg. A csatlakozást követően 2005 év végéig valamennyi országban nagyjából egységes árszintet kell kialakítani, ami a hazai árak növelését jelenti majd. Jelenleg a személygépkocsik árában mintegy 10, a kisteherautóknél pedig 30 százalékos a különbség, amelyet a Peugeot fokozatosan kíván kiegyenlteni. Mint Eric Rigaux elmondta, csak akkor teszik meg az árnövekedés irányában a lépéseket, ha a piac felkészült rá. Erre példa, hogy amikor a hazai piacon bevezették a regisztrációs adót, a Peugeot átmenetileg némiképp csökkentette aktuális árait.

2. Üzemanyag

Az ország csak akkor válhat felkészültté az uniós csatlakozásra, ha a gazdaság szereplői rendelkeznek az unióval, a csatlakozással kapcsolatos információkkal– véli Mészáros Sándor, a Shell értékesítési igazgatója és hozzáteszi – éppen ezért a Shell nagy hangsúlyt fektet arra, hogy partnerei a csatlakozást követően is megőrizhessék, vagy javíthassák versenképességüket. Ezért is csatlakoztak az Üzlet&Siker kis- és középvállalkozói projekthez támogató partnerként. A Shell olyan üzemanyagkártyát bocsát a vállalkozások rendelketézésére, amelyet az uniós tagállamokban 20 ezer helyen fogadnak el fizetőezközként és nem csak üzemanyagvásárlásra. Használója fizetheti vele az útdíjat, a kompot, az alagutat, az autómentést, cstlakozik hozzá assistant szolgáltatás és ingyenes balesetbiztosítás is. Mindezeken túl a kártyával kedvezményesen lehet megvásárolni az üzemanyagot, hiszen halasztott fizetést tesz lehetővé és mennyiségi kedvezményt is nyújt. A kapcsolódó és interneten elérhető flotta menedzsment szoftver segítségével pedig a cég nyomonkövetheti és optimalizálhatja üzemanyagköltéseit, amelyekről elektronikus számlaadatokat kaphat könyveléséhez is. A kártyához kapcsolódó szolgáltatás továbbá, hogy külföldi áfavisszaigénylését a Shell intézi, így az akár két héten belül is megérkezhet.

Ajánlott videó mutasd mind

Ha elkészül a koronavírus-vakcina, csak akkor jön majd a neheze

Néhány hónap múlva forgalomba kerülhetnek az első koronavírus-vakcinák, de azokat el is kell juttatni az emberekhez. A feladat összetett, és egyelőre az is kérdés, mennyit tudnak majd rövid idő alatt gyártani az oltóanyagból. Meg persze az is, hogy kinek jut belőle.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.