Üzleti tippek

Szolgáltatások – Információ technológia

admin
admin

2004. 04. 21. 00:00

1. Versenyképes megoldások

Jelentős különbség tapasztalható egy hazai és egy unióbeli kis- vagy közepes vállalkozás között, ha informatikához való üzleti hozzállását tekintjük – mondja Gonda Gábor, a Hewlett-Packard (HP) indirekt értékesítési igazgatója és hozzáteszi – amíg Nyugat-Európában az informatika az alap infrastruktúra része, nálunk a vállalkozások egy része még mindig nem kezeli értékteremtő eszközként. Az uniós csatlakozást követően a hazai cégek egyre több olyan uniós vetélytárssal találkoznak majd, amelyek számára a hatékonyság, az erőforrások minél jobb kihasználása,, vagy a tudásalapú értékteremtés ismerős és természetes velejárói a cég működésének. A hazai vállalkozások számára az okozhat komoly gondot, hogy nincsenek azon a szinten, hogy olyan típusú vállalkozást szervezzenek, amely az unióban is versenyképes. Egy ilyen cég készletgazdálkodási program segítéségvel tartja nyilván készleteit, amely a számlaforgalom alapján figyeli az áruészlet fogyását, statisztikákat készít, amely segíti a beszerzést. A beszerzést legtöbbször informatikai rendszereken keresztül intézik, amelyek segítenek a legjobb ár megtalálásában, ami megóvja a felesleges készletraktározástól.

A magyar vállalkozások a csatlakozás révén szembesülnek az éles uniós versennyel, amelynek túléléséhez gyors piaci reakciókra lesz szükégük. A HP az információ gyűjtőpont szerepét kívánja magára vállalni egy olyan tudásbázis létrehozásával, amely segíti a vállalkozásokat a céljaik megfogalmazásában, a szükséges források megszerzéséhez alkalmas pályázatok pályázatírok megtalálásában, a megfelelő informatikai megoldások összeállításában és a sor végén az ehhez szükséges eszközök ajánlásával. Gonda Gábor úgy véli, hogy a vállalkozásoknak elsősorban arra lesz szükségük, hogy átlássák milyen megoldások vannak a piacon, amelyek segítik őket hatékonyságuk növelésében, hogy lássák van-e külső forrás ezek beszerzéséhez, illetve, hogy ezen megoldásokhoz milyen eszközök szükségesek. Ebben a folyamatban egy információs weboldallal , ügyfélszolgálatukon keresztül és viszonteladóik segítségével segtik a vállalkozásokat.

2. Elektronikus piactér

Az Európai Unióban elterjedt megoldás, hogy a cégek a beszerzéseiket, és szolgáltatásaik értékesítését az interenten bonyolítják. Az Axelero Marketline akuciós szolgáltatása gyakorlatilag egy interneten keresztül lebonyolított, valós idejű versenytárgyalás a szervező és a résztvevők között. A vevők könnyen összehasonlítható, naprakész információkhoz juthatnak az árakról és az elérhetőségről, az eladók pedig az internetet használhatják új piacok elérésére, új termékek, illetve szolgáltatások nyújtására. „A szolgáltatás segítségével a stratégiai és a nem stratégiai beszerzések területén is megtakarítások érhetők el –emelte ki Tóth Levente, az Axelero Marketline igazgatója. – Az eddigi tapasztalatok alapján on-line aukció igénybevételével ez a megtakarítás átlagosan 14,4 százalékos.

A Nemzeti Fejlesztési Terv keretében meghirdetett uniós pályázatok között a GVOP 2004-4.1.1. pályázat vissza nem térítendő, EU forrásból származó állami támogatást nyújt vállalaton belüli elektronikus üzleti rendszerek fejlesztésére kis- és középvállalkozások számára. A támogatás célja belső döntéstámogató, ügyviteli, intranet jellegű rendszerek működtetése. További információ: www.gkm.hu, vagy www.nfh.hu oldalon található. Az Axelero Marketiline megfelelő portfólióval, kidolgozott megoldásokkal rendelkezik a pályázati kiírásban szereplő rendszerek megvalósításához.

3. Csoportmunka az irodában

A hazai vállalkozások számára versenyelőnyt jelet majd a csatlakozást követően, hogy közel vannak ügyfeleikhez, hogy kiterjedt információkkal rendelkeznek róluk. Ezt az előnyt érdemes megtartani és tovább növelni az információk cégen belüli megosztásával, bővítésével, ügyfékapcsolati rendszerek kialakításával – véli Gáspár Gyula, a Microsoft kisvállalti üzletágvezetője. A Microsoft legújabb termékei egységes platformon nyújtanak segítséget az egyéni és csoportos munka hatékonyságának és termelékenységének javításához. A rendkívül egyszerűen használható Windows small Business Server 2003 kiváló alapot szolgáltat a csoportos munkavégzéshez. Az Office 2003 Rendszer szintén nagy hangsúlyt fektet a csoportmunka támogatására, lehetőséget nyújt például egy ajánlat közös elkészítésére. Az Office 2003 Small Busienss csomagjának a már megszokott alkalmazásokon túl része az Outlook 2003-ba integrált Business Contact Manager, amely egy ügfélkapcsolat-kezelő alkalmazás. Az információk megosztását és a dokumentumokon végzett közös munkát lehetővé tévő Windows SharePoint Services a kis- és középvállalkozások számára ideális belső portál, amely a Windows Server 2003 kiegészítéseként ingyenesen letölthető a Microsoft weboldaláról.


vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.