Üzleti tippek

Szolgáltatások – Ügyviteli folyamatok

1. Integrált vállalatirányítás

A sikeres EU pályázatokhoz elengedhetetlen lesz az EU előírásoknak való megfelelés, a gyors döntéshozatalhoz az adatok és ügymenet átláthatósága, integráltása, és az infomációkhoz való gyors hozzájutás – hangsúlyozza Pálfalvi György, az SAP kis- és középvállalati üzletágvezetője. A komplex vállalatirányítási rendszerek bevezetése ma már nem csak a legnagyobbak számára, hanem egyre inkább a kis- és középvállalati szektor számára is létszükséglet. Hiszen ők is mindinkább csak a megfelelően integrált vállalatirányítási rendszer segítségével kerülhetnek versenytársaik fölé. Az SAP kedvező áron beszerezhető, kimondottan kis- és középvállalatok szükségleteire tervezett, jól skálázható megoldásai – az SAP Business One és a mySAP™ All-in-One – rugalmasan képesek lépést tartani a felhasználó vállalat üzleti igényeinek bővülésével.

Az SAP Magyarországon több éve kínálja a középvállalatok számára készült, „Kulcsr@kész SAP” nevet viselő megoldást, amelyet a vállalat világviszonylatban mintegy 20 ezer ügyfelének nyújtott szolgáltatásból leszűrt tapasztalatai alapján épített ki. Az előre beállított rendszert azoknak a termelő és szolgáltató középvállalatoknak ajánlják, amelyek értékesítési folyamatainál igény van valamilyen integrált vállalatirányítási rendszerre. Az előre konfiguráltság nem jelenti azt, hogy az SAP dobozos, módosíthatatlan konfekcióterméket szállítana. A bevezetést tanácsadással és oktatással segítik, majd, amennyiben a vállalati folyamatok ezt igénylik, az SAP ügyfél-kapcsolattartói további kiegészítő megoldások alkalmazására is javaslatot tesznek.

Kifejezetten a kisvállalatok döntéstámogatási folyamatának elősegítésére dolgozták ki az SAP Business One terméket, amely magában foglalja mindazon kulcsfontosságú funkciókat, amelyek a vállalatvezetéshez elengedhetetlenül szükségesek, beleértve a könyvelést, a banki ügyintézést, az ügyfélkapcsolat-és szállítókezelést, továbbá a beszerzési, értékesítési és elemzési folyamatokat is. A hazai vállalkozási és jogi környezethez igazított, megfizethető árú új terméket 2004 második felében mutatják be. További információ:http://www.sap.hu/kkv

2. Adótanácsadás

Számos cikk szólt már arról e lap hasábjain is, hogy a csatlkozás új szabályokat hoz az adórendszerben is, amelyet a kis- és középvállalkozások számára sokszor nem egyszerű követni. Különösen azon cégek számára okoz majd fejtörést a sok új EU iránymutatás, az országonként eltérő szabályok, amelyek tevékenysége nemzetközi partnerekhez kapcsolódik. Amíg eddig az egyes szolgáltatásnyújtások, termékértékesítések esetén kétféle teljesítési hely lehetetett, (belföld és külföld), addig ez most kibővül a Közösség területével – fejti ki Hegedűs Sándor, a BDO Kontroll Könyvvizsgáló és Adótanácsadó Kft. adótanácsadója. A cég kedvezményes díjcsomagú adótanácsadói szolgáltatást dolgozott ki az Üzlet&Siker olvasói számára, amely kiterjed mind az állam, mind az önkormányzatok felé teljesítendő adó jellegű kötelezettségek körére, így az áfa, a tao, az szja és a helyi adók körére. A tanácsadás szóban, vagy írásbeli összefoglaló formájában vehető igénybe, sőt amennyiben szükséges, a cég szakértői a tanácsadást az ügyfél telephelyén végzik el. Amennyiben az ügyfél nem használja ki a szolgáltatásban foglalt 20 adótanácsadói órát az uniós csatlakozás kapcsán felvetődött problémái kezelésére, azt fordíthatja korábbi problémái megoldására is. A szolgáltatás nem naptári évre, hanem 365 napra szól és csatlakozik hozzá adó hírlevél, valamint az adókonferenciákon való kedvezményes részvételi lehetőség. További információkkal Újlaki Ágnes irodavezető szolgál (a.ujlaki@bdo.hu, T: 1 235 3091), a szerződésminta pedig letölthető a www.bdo.hu oldalon.

3. Céginformáció

Az Európai Unióhoz való csatlakozást követően számos új piac nyílik meg a kis- és közepes méretű vállalkozások számára. Az új piacok felkutatása, megismerése és elérése sok nehézséget és üzleti kockázatot rejt a hazai cégek számára, hiszen kevés a számukra elérhető üzleti információ a tagállamokról. A külföldi cégek adatainak megismerése elengedhetetlenül fontos azok számára, akiknek céljuk, hogy üzleti kapcsolatba lépjenek külföldi cégekkel – hangsúlyozza Miha Tamás, az Opten Informatikai Kft. kereskedelmi igazgatója. Az Opten ebben nyújt segítséget ügyfelei számára, hiszen valamennyi, az Európai Unió tagállamaiban bejegyzett cégről szolgáltat céginformációt. Olyan részletes elemzésekkel szolgálja a vállalkozásokat, amelyek tartalmazzák az adott cég legfontosabb adatait, így a név, cím, tulajdonosok, árbevétel, egyéb pénzügyi adatok, csődkockázati besorolás, részvényesek adatai, kontakt személyek, vezetők adatai, üzleti tevékenységről szóló információkat. A cégelemzések mellett a megrendelők igénye szerint összeállított céglistákat is elkészítenek, amelyek a külföldi célcsoportok elérésében nyújthatnak segítséget, illetve könnyítik a piaci szegmentációt valamint külföldi DM kampányok alapját képezhetik. 2004. júliusától az EU teljes, hatályos joganyagát is megjelentetik CD-n, valamint DVD-n egyaránt A cég információs vonalán (1 222 31-30 / 116) további részletekkel szolgálnak az érdeklődőknek.


Ajánlott videó

Olvasói sztorik