A kormány rendeletet alkotott a postai szolgáltatásokról, a jogszabály minőségi követelményeket támaszt a hazai postai szolgáltatókkal szemben – mondta szerdai budapesti sajtótájékoztatóján Gál J. Zoltán kormányszóvivő.
“Ez a rendelet részletesen szabályozza a postai szolgáltatási szerződések megkötésének feltételeit, a küldemények felvételét, továbbítását, kézbesítését és az ezekkel kapcsolatos minőségi követelményeket” – tette hozzá a kormányszóvivő.
Elmondta: a rendelet egyebek mellett azt tartalmazza, hogy a postai ablakok számát az igénybevétel mértékének megfelelően kell kialakítani úgy, hogy a várakozási idő a legforgalmasabb órában se haladja meg átlagosan a tizenöt percet.
Ellenkező esetben a posta köteles új ablakot nyitni, vagy munkaszervezéssel orvosolni a problémát – mondta a szóvivő. A postai nyitva tartással összefüggésben Gál J. Zoltán elmondta: állandó postai szolgáltató helyen munkanapokon legalább kétórás napi nyitvatartási időt kell biztosítani reggel 7 és este 8 óra között.
A tízezer lakosnál nagyobb településeken legalább egy postai szolgáltató helyen munkanapokon legalább hatórás nyitvatartási időt kell biztosítani – mondta Gál J. Zoltán. A rendelet május 1-jén lép életbe.

„Régen rossz, ha a háborúban ébredsz rá, hogy nem kaptál megfelelő kiképzést” – hogy köt ki egy amerikai tengerészgyalogos a Pilisben?
A hatvan körüli William Mehdi Thomasszal beszélgettünk, aki tengerészgyalogosként megjárta Irakot, Afganisztánt és helikopterrel mentett embereket a Katrina hurrikán idején. De hogyan győzte le a rémálmokat, és miért nem találhat munkát Magyarországon?