A magyarországi jégkrém- és fagylaltpiac a múlt évben a GfK Hungária piackutató cég adatai szerint mintegy 1,5-szeresére növekedett.
Míg 2002-ben a magyar lakosság összesen 27,5 milliárd forintot költött a jeges finomságokra, addig tavaly ez az összeg már 40 milliárd forint körül mozgott.
A magyar jégkrém- és fagylaltpiac termelése tavaly elérte az 52,5 millió litert, ebből a nagyobb csomagolási egységekben kapható úgynevezett otthoni jégkrémek aránya mintegy 75 százalékot tett ki. A fennmaradó hányad gombócos fagylalt és pálcikás jégkrém. Az ipari jégkrémek piacát továbbra is az Unilever Magyarország vezeti Algida márkájával, 32 százalékos értékbeni részesedéssel.
Az Unilevernél nem kívántak nyilatkozni arról, hogy a jégkrém üzletág mekkora arányt tesz ki az Unilever Magyarország Kft. árbevételén belül. Azt sem hozták nyilvánosságra, hogy tavaly mennyit fejlődött a jégkrém üzletág a korábbi évhez viszonyítva. Közölték ugyanakkor, hogy az Unilever magyarországi árbevétele 2002-ben 84 milliárd, míg a múlt évben 77 milliárd forint volt. A csökkenést a cégnél azzal magyarázták, hogy eladták a professzionális ipari margarin és sütőzsiradék üzletágukat, továbbá ugyancsak értékesítették a professzionális célokat szolgáló tisztítószer üzletágat.
Lantos Csaba: Dinamikus árplafon jöhet a benzinnél
Az EP-választásnak is van köze ahhoz, hogy a kormány csak az év végén nyújtja be a 2025-ös költségvetést az Országgyűlésnek – ismerte el a Dellában az energiaügyi miniszter, akivel a „picike felárral” vett orosz gázról is beszélgettünk, valamint a benzinárakról, melyekről épp ma dönt a kormány