Üzleti tippek

APEH-VPOP: közös ügyfélszolgálat

Az APEH valamint a VPOP közös ügyfélszolgálati helyet nyitott Budapesten a vámhatóság számlavezető parancsnokságának székházában.

A vámeljárás és a jövedéki törvény előírásainak megfelelő engedélyek kiadásához az ügyfeleknek az APEH kompetenciájába tartozó köztartozások teljesítéséről igazolásokat kell benyújtaniuk a vámhatósághoz, amit hétfőtől már egy helyen intézhetnek az ügyfelek – tájékoztatta az MTI-t Nagy János országos vámparancsnok.

Király László György, az APEH elnöke közölte: ez az első APEH-VP egyablakos ügyintézési hely, ám a jövőben a terveik szerint még több létesül, ami jelentős idő és költségmegtakarítást hozhat az ügyfeleknek.

A két szervezethez érkező igazolás kérelmek fogadására, illetve az igazolások kiadására az APEH speciális közös eljárási rendet alakított ki. Ennek alapján a közös ügyfélszolgálati helyen a személyesen érkező ügyfelek vámeljárásához, illetve a jövedéki törvény szerint szükséges adóigazolási kérelmeiket is beadhatják. Az igazolásokat 8 napon belül az APEH igazgatóság állítja ki és juttatja el az ügyfélnek vagy az adózó által megadott felhasználónak.

Az adóhatóság munkatársa a közös ügyfélszolgáltaton a Vám- és Pénzügyőrség ügyfélfogadási rendjében teljesít szolgálatot, a fővárosi székhelyű igazgatóságok kirendelt ügyintézői hetente váltják egymást.

Az APEH elnöke reményét fejezte ki, hogy a közös ügyfélszolgálati hely megnyitása a két hatóság közötti szoros szakmai együttműködés kezdete.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik