Üzleti tippek

A cégek 80 százaléka e-bankol

Gyorsan növekszik az internetet banki kapcsolatokra is használó vállalatok száma. A cégek 78 százaléka él az elektronikus bankolás lehetoségével – derült ki a GfK Piackutató Intézet tanulmányából – tette közzé a Fejér Megyei Hírlapra hivatkozva a Bankkártya.hu internetes újság.

Az idén a különböző banki termékek közül egyébként várhatóan legnagyobb mértékben az internetes bankolás népszerűsége nő a vállalatok körében. Az internetes bankolást legtöbben belföldi átutalásra, illetve számlalekérdezésre használják (az internetes bankolók 98 és 96 százaléka). Több mint kétszeresére nőtt ugyanakkor a saját számlák közti átutalás, és szintén jelentősen bővült az elektronikus úton történő külföldi átutalás is.

Az elektronikus tranzakciók fajtáinak átlagos száma az interneten bankoló cégek körében két év alatt 2,8-ról 4-re nőtt. A bankokkal fenntartandó kapcsolatról a nagyvállalati vezetők úgy vélik: előtérbe kerül a számítógépes ügyintézés és a telefon gyakoribb használata. A kisvállalatoknál szintén az elektronikus kapcsolat élvez majd előnyt, de számukra a telefon mellett a bankfiók, a személyes kapcsolat is fontos lesz.

A GfK kutatói választ kerestek arra is. hogy a pénzügyi döntéshozók honnan szerzik be információikat a banki szolgáltatásokról. A nagyvállalatoknál a válaszadók legtöbbje elsőként az internetet jelölte meg, majd a céglátogató banki alkalmazottat, illetve a telefont említette. A kisvállalatok pénzügyi döntéshozói számára még mindig a bankfiókban a referens az első számú információforrás, utána a telefon, majd a banki hírlevél következik.


Ajánlott videó

Olvasói sztorik