Az uniós csatlakozás miatt – a múlt őszi hagyományos módosítás után – május 1- jétől ismét változnak az áfaszabályok.
A közösség tagjaiként ugyanis új regulák szerint számolnak majd el a cégek az unión belüli üzleteikkel, és a magánszemélyek is másként adóznak majd. A parlament már döntött a kormány javaslatához benyújtott módosító indítványokról, így elvben csak a végszavazás van hátra. A javaslatból kiderül, hogy a csatlakozás után is marad a duty free a reptéren.
Az áfa szempontjából ugyanis a repülőtéri tranzitvárókban lévő boltokat – leszámítva azokat, amelyek helyben fogyasztható élelmiszereket árulnak – úgy kell kezelni, mint a vámszabad területi raktárakat. Az itteni termékértékesítésnél ellenőrizni kell, hogy a vásárló utas elhagyja-e az unió területét. A törvény több olyan fogalmat is meghonosít, amelyet idáig nem ismert. Így például szárazföldi közlekedési eszköz az, amelybe a beépített motor hengerűrtartalma meghaladja a 48 köbcentimétert, vagy a teljesítménye nagyobb 7,2 kilowattnál. A közösségi áfa szempontjából új autó az, amely legfeljebb hatezer kilométert futott, vagy az első forgalomba helyezése óta legfeljebb hat hónap telt el.
„Vitéz Dávid, Szentpéteri Andrea, Karácsony meg aki előtte volt” – kire bíznák az emberek Budapestet?
Öten szálltak versenybe a főpolgármesteri székért. Ki vezesse közülük Budapestet? Erről kérdeztük az utca emberét.