Üzleti tippek

E-business: uniós segítség kkv-knak

Az EU tagországok kis- és középvállalkozásainak nyújt segítséget az elektronikus üzleti alkalmazások bevezetésében az a weboldal, amelyet áprilisban indít el az eBSN, az Európai Bizottság Vállalkozási Főigazgatóságának e-business támogató hálózata. A projekt terveiről Reinhard Büscher igazgató nyilatkozott a Magyarország.hu-nak.

A csatlakozó országok fő feladata elősegíteni, hogy minél több állampolgár és cég csatlakozzon az internetre, hogy természetes legyen az elektronikus információcsere – mondta a Magyarország.hu-nak Reinhard Büscher, ez Európai Bizottság Vállalkozási Főigazgatóságának elektronikus kereskedelemért felelős igazgatója. Az európai e-business támogató hálózatot 2001-ben alapították, hogy megosszák az e-business alkalmazások és stratégiák tapasztalatait a tagországok között.

Tapasztalati tőkével segítenek

A negyedik, budapesti találkozó célja az volt, hogy a hálózat tevékenységét és web-portálját bemutassák a csatlakozó országok képviselőinek. Az áprilisban induló portálon a cégek elkészíthetik saját bemutatkozó információs oldalukat, de statisztikákat, felméréseket és az egyes országokban bevezetett e-business alkalmazások tapasztalatait is megtalálhatják. A portál azoknak a cégeknek szól, akik már érdekeltek az e-businessben, akik speciális témákban speciális információkra kíváncsiak. “Nem a mi dolgunk, hogy reklámozzuk és sikerre vigyük az e-businesst, ez a piaci szereplők, kamarák feladata. Mi információt adunk, amelyek segítségével a cégek képet alkothatnak magukban az e-business helyzetéről, lehetőségeiről” – hangsúlyozta Reinhard Büscher.

Finnország: elektronikus közbeszerzések

“Úgy látom, hogy csatlakozó országok még mindig az infrastruktúra, az Internet-ellátottság, a tartalomszolgáltatások fejlesztésével és a liberalizációval vannak elfoglalva, miközben a tagországok cégei már a hatékonyabb üzletvitel megszervezésére, költségcsökkentésre használják a hálózatot” – vélekedett az igazgató. Büscher szerint az elektronikus kereskedelem fontos alapköve az Internet-elérés vagy az on-line értékesítés, még ennél is fontosabb azonban, hogy az e-business alkalmazások integrálódjanak a hagyományos üzletmenetbe.
Az elektronikus kereskedelem lehetőségeit a tagországok sem egyformán alkalmazzák, a mediterrán Görögországban például a turisztikai szektorban, az alapvetően közép- és nagyvállalatok alkotta finn gazdaságban pedig a közbeszerzésben van nagy szerepe az e-businessnek.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik