Üzleti tippek

Magyar cégek Oroszországban

admin
admin

2004. 02. 10. 00:00

Harmincnyolc magyar cég vesz részt Oroszország legjelentősebb élelmiszeripari szakvására, a moszkvai PRODEXPO idei kiadásán, reménykedve az utóbbi évek gyors növekedése nyomán megélénkült
importkereslet kihasználásában.

A hétfőn megnyílt és péntekig tartó mustrán hatvan ország több mint kétezer vállalata mutatja be termékeit, köztük 800 külföldi kiállító. Magyarországot főleg húsipari, konzervipari és bortermelő-exportáló cégek képviselik, megjelenésüket az Agrármarketing Centrum szervezte állami támogatással.

A Pick Csoport a szeletelt bacon után a drágább szalámiból is többet akar eladni, méghozzá lehetőleg a szupermarketláncokon keresztül, amelyek hányada az orosz kiskereskedelmi forgalomban is növekszik.

A Pick versenyképességét is javítaná, ha az EU-belépés nyomán hozzájutna az uniós mezőgazdasági exporttámogatásokhoz. Ez ügyben azonban még bizonytalanság van. Oroszország kifogásolja ezeket a szubvenciókat, és el akarja kerülni a terjesztésüket a belépőkkel folytatott kereskedelmére.

A magyar konzervipari cégek közül egyedül a Globus látja el a moszkvai üzleteket és piacokat saját raktárából. Fő gondja a forint erősödése a dollárral szemben. Hosszabb idő után tért vissza a PRODEXPO-ra a Kecskeméti Konzervgyár is.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.