Nemcsak a nagy kocsik és az 1600 köbcentinél nagyobb hengerűrtartalmú dízelmotoros autók lehetnek olcsóbbak a regisztrációs adó február elsejei bevezetésének köszönhetően, hanem a kis gépkocsik is – olvasható a Világgazdaságban.
A korábbi előrejelzésekkel ellentétben nem csupán a nagy és drága autók árából faragtak le a kereskedők a regisztrációs adó életbelépését követően, hanem több kisebb kategóriájú járműéből is. A kereskedők folyamatos akciókkal is megtoldják az árcsökkentést.
A Skoda-kereskedőknél található árlista szerint igaz ugyan, hogy az 1,2 literes Fabia 0,3 százalékkal drágult, de az 1,4 literes Fabia Best ára 3,314-ről 3,264 millió forintra csökkent. Az ok: a határparitásos áron 1600 köbcentiig 10, fölötte 20 százalékos fogyasztási adót felváltó fix öszszegű új adónem kevesebb elvonást tartalmaz, s szakértők szerint úgy 2,8 millió forintos fogyasztói ár körül már érezhető a hatása.
De nem feltétlenül. A fogyasztói árak ugyanis elsősorban a gyáraktól függnek, és nem egy magyarországi márkaképviselet még nem kapta meg az irányelveket. Másoknál pedig az a koncepció, hogy most nem élnek az árkiigazítással. Így például az Opelnél, a Daewoo-nál és a Fordnál. Ezek importőrei azt a tájékoztatást adták, hogy a forint mélyrepülése idején nem emelték árakat, így most sem reagálnak azonnal. A Fiat Magyarországnál pedig úgy vélik: az amúgy is alacsony listaáraik mellett állandóan akcióznak, ezért további árcsökkentésre nem kerül sor.
Rogán Antal feljelent: figyelmeztettek, hogy a telefonomat rendszeresen fotózzák
A miniszter 444-nek reagált úgy, hogy feljelent. Szerinte az, hogy Magyar Péter előzi a Fideszt, szimpla hazugság.