Üzleti tippek

Nő a magyar-bolgár kereskedelmi forgalom

admin
admin

2004. 01. 16. 00:00

Növekszik a Bulgária és Magyarország közötti kereskedelmi forgalom – jelentette ki Kismartoni Endre, az ITDH közép- és kelet-európai igazgatója csütörtökön Budapesten. Magyarország a hetedik legnagyobb befektető az országban.

A rendezvényt abból az alkalomból tartották, hogy a Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési (ITDH Kht.) magyar-bolgár gazdasági kapcsolatok fejlődésének elősegítésére bolgár gazdasági napot szervezett.

Az ITDH adatai szerint tavaly január és november között 22 százalékkal bővült a két ország közötti kereskedelem az előző év azonos időszakához képest, elérte a 200 millió dollárt. (A magyar–bolgár árucsere-forgalom értéke egyébként évről-évre nő. 2001-ben ez 113,5 millió dollár, 2002-ben pedig 137,3 millió dollár volt.)

A bolgár statisztikai adatok alapján a Bulgáriában eddig befektetett külföldi tőkéből a magyarországi cégek részesedése 2002-ben 18,6 millió dollár volt. Kismartoni Endre utalt arra, hogy Miután az OTP 2003 májusában megvásárolta a hasonló profilú bolgár lakossági bankot, a DSK-t 311 millió euró értékben, előkelő helyre lépett elő a befektetői listán.

Az előzetes adatok szerint 393 millió dollárt tesz ki az összes magyar befektetés Bulgáriában és ezzel Magyarország hetedik helyen áll az ott befektetők között – tette hozzá Emil Kismerov, a Bolgár Köztársaság nagykövetségének kereskedelmi tanácsosa.
Az OTP-n kívül jelentős magyar befektető Bulgáriában a Videoton Holding és a Dunapack Rt. Utalt arra, hogy a Globus is jelentős összeget szeretne Bulgáriában befektetni.

A magyar cégek a gépgyártás, az ingatlanfejlesztés és a hídépítés területén is mutatnak érdeklődést a bolgár piacon – mondta.
Diana Miteva, az OTP tulajdonában lévő, DSK Bank vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy a bank átalakítását követően szándékuk szerint 2008-ra a bank eszközértéke a jelenlegi 2,1 milliárd euróról, 7,6 milliárd euróra emelkedjen. Céljuk továbbá, hogy 2008-ig a DSK átvegye a vezető szerepet a bolgár piacon, vagyis megőrizze a lakossági szektorban vezető szerepét és erősítse tevékenységét, minőségi szolgáltatással, a vállalati ügyfelek körében.

Viktor Nalbantov, a Plovdivi Nemzetközi Vásár kereskedelmi igazgatója felhívta a figyelmet arra, hogy 30 szakosított vásárt rendeznek egy évben, amelyekre a magyar vállalatokat is várják kiállítóként. A magyar cégek figyelmébe a borászati, a mezőgazdasági, a fogyasztási cikkek, a pékárú és a műszaki szakvárásokat ajánlotta. Utalt arra, hogy a vásárközpontban olyan infrastruktúra áll rendelkezésre, ahol igény szerint üzletember-találkozókat, szakmai rendezvényeket lehet tartani.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.