Mintegy 200 használtautó-kereskedő nyújtott be petíciót a regisztrációs adó február elsejei bevezetése ellen tiltakozva a Pénzügyminisztériumhoz. Az érintettek diszkriminatívnak tartják az idő előtti bevezetést, és tömeges csődöket emlegetnek.
A kereskedők szerint a raktáron lévő el nem adott, forgalomba még nem helyezett, de fogyasztási adóval már korábban terhelt autókra február 1-je után meg kell majd fizetni a regisztrációs adót is. A fogyasztási adó visszajár majd, ám például az éves bevalló kisvállalkozások esetében ez akkora forgóeszköz kiesést jelent, ami csődbe viheti e cégeket.
A használtautó-kereskedők azt szeretnék elérni, hogy a regisztrációs adó bevezetéséről szóló törvény február 1-jei hatályba lépését az eredetileg tervezett május 1-jére módosítsák, és ha már megfizették az autó után a fogyasztási adót, akkor ne kelljen regisztrációs adót is fizetni A használt autókat importáló kisvállalkozások több szempontból is diszkriminatívnak tartják a február 1-jén bevezetendő regisztrációs adót, amely szerintük jelentősen emeli a használt autó árát.
A gond az, hogy az eredeti tervekkel ellentétben nem az uniós csatlakozáskor, hanem már februártól bevezetik a gépkocsik forgalomba állításakor fizetendő, a fogyasztási adót leváltó regisztrációs adót, amit a Pénzügyminisztérium költségvetési megfontolásokból hozott 3 hónappal előre. Az új adó legkisebb összege kilencvenezer, a legmagasabb pedig 1,6 millió forint. A törvény hátrányosan különbözteti meg a használtautó-importőr kereskedőt és a magánimportőrt.
Szintlépés, pozíció-visszanyerés, kockázat: ez várhat a felekre egy Fradi–Gazprom frigyben
Felbolygatta a hazai futballközbeszédet az esetleges Ferencváros–Gazprom megállapodás híre: az orosz energiaipari óriás szponzori szerepvállalása közép-kelet-európai szinten is erős játékossá tehetné a magyar rekordbajnokot, nagyobb láthatóságot biztosítana az európai szponzori pozícióit nagy részben elveszített óriásvállalatnak, ugyanakkor heves vitákat is kiválthat.