Üzleti tippek

Hogyan válasszunk irodabútort?

Az irodabútor-piacon lenyűgöző a kínálat, de a vásárlók arra is számítsanak: az ár a minőséggel arányos, ráadásul túl nagy kedvezmények év végén sincsenek. az irodabútor-divatban a „klasszikus" helyett jelenleg inkább a fémvázas, előlap nélküli futurisztikus „metál-design" a menő.

A széles kínálat láttán meglepődik a vásárló, ha irodája berendezéséhez körülnéz a hazai piacon. Portkó Attila, a székesfehérvári Szék-Ház Irodabútor Kft. szakembere szerint a cégeknek egyre fontosabb a róluk alkotott kép. Ezért aztán, ha egy vállalkozás új irodába költözik, új bútort is vesz. A versenynek köszönhetően a kínálat olyan bőséges, hogy nem könnyű feltérképezni az árban, minőségben és stílusban szélsőségeket is felölelő gazdag választékot.

Legutolsó divat vagy klasszikus?

Mire ügyeljen bútorvásárláskor a vállalkozó?
1. A legfontosabb, hogy időben rendelje meg a bútort.
2. A bútor méreteit vesse össze a berendezendő iroda méreteivel.
3. Olyan forgalmazótól, gyártótól vásároljon, ahol garanciát vállalnak a termékre, és szavatolják, hogy az adott bútorcsalád elemeit még évek múlva is meg lehet vásárolni.

A kis és közepes vállalkozó legegyszerűbben az Internet keresőprogramjaival gyűjtheti csokorba a nevesebb forgalmazókat. A kisebb, egyszerűbbet és olcsóbban gyártókra azonban jobbára csak a szakmai névsorokban, vagy az ingyenes hirdetési újságok hasábjain bukkanhat. Megkönnyíti saját dolgát a potenciális ügyfél, ha eldönti mire is van szüksége, hová és nagyjából mennyiért.

Nagy János, a számítógépes munkahelyek felszerszámozásának specialistája, a fémvázas bútor-rendszereivel hódító kecskeméti BRED Irodabútor Kft. ügyvezető igazgatója szerint először azt kell tisztázni a vevőnek, hogy milyen feladatra vásárol irodabútort. Más funkciójú, méretű, összetételű, és helyzetű bútorrendszer kell például egy olyan irodába, amelyben csak az ott dolgozóknak kell kényelmes közeget teremteni, megint más egy olyan kereskedelmi cégnél, ahová gyakran érkezik vevő, tárgyaló partner, vagy akár egy egész delegáció. Csak a feladat ismeretében következhet a méretezés, a kivitel, a design, a szín, az ár és a többi kívánság, amelyben felkészült forgalmazónál méltán számíthatunk szakmai tanácsra.

A profi irodabútoros cégek rendszerint saját, vagy szerződött lakberendezőt, az igényesebbek belsőépítészt is foglalkoztatnak.
Örök kérdés, hogy törekedjünk-e a legutolsó és a legdrágább olasz irodabútor-divatot követni, vagy elégedjünk meg az időt állóbb, egyszerűbb stílussal. Nagy János személyes tapasztalata, hogy érdemes inkább a minőségre és tartósságra áldozni. Az irodabútor akár másfél évtizedre is szólhat, amelynek kiválasztásában a divatnál hasznosabb lehet a klasszikusabb elegáns vonalvezetés. Mondja ezt annak ismeretében, hogy az irodabútor-divatban a „klasszikus” helyett jelenleg inkább a fémvázas, előlap nélküli futurisztikus „metál-design” a menő.

Full service

A munkahely jellege, a létszám, a betölthető tér és természetesen a megtetszett bútorcsalád alapján következhet a tervezés. Az irodabútorokat ugyanis a vevő igénye alapján modul alkotóelemekből, egységekből állítják össze. Ezért állítja Bakonyi Gábor, a holland Samas csoporthoz tartozó Falco Sopron Irodabútor Kft. ügyvezető igazgatója, hogy az irodabútor-piacon ismeretlen a tömeggyártás. Ráadásul az irodabútor-vásárló nem csak bútort, hanem ehhez kapcsolódva a szőnyegtől a világításig „teljes” és általában egyedi kollekciót vár, ezért a „full service”-t igénylő megrendelők kiszolgálására sajátos integrációt, külön beszállítói klasztert hoztak létre a partnerekkel közösen.
A professzionális irodabútor-forgalmazók számítógépes program segítségével e modul elemekből percek alatt akár több tíz lehetséges változatot is kidolgoznak.

Éppen ez a testre szabott kialakítás az oka, hogy az erős verseny ellenére “nagyon olcsó” irodabútor már nem kapható. Bár a hipermarketekben még felbukkan egy csábítóan olcsó számítógépasztal, vagy szék, de aki nem egy-egy alkalmi darabot keres, hanem teljes bútor-rendszert rendel, az felkészülhet a közepes vagy az ennél is magasabb árakra. A legjobban akkor jár a vásárló, ha egy konkrét iroda berendezéséhez konkrét árajánlatot kér több forgalmazótól.

Nincs sok kedvezmény

A legolcsóbb, a legjobb a legrövidebb idő alatt

Surján András, a gázmotorokat gyártó Decenter Kft. ügyvezető igazgatója műszaki vénájú kisvállalkozóra jellemzően intézte az iroda mintegy 300 ezer forintos bővítését.
1. Először a világhálón, a Google keresőprogramjával gyűjtötte csokorba a forgalmazókat.
2. A honlapokon található árak, minták és a választék alapján szűkítette a kört, majd a szimpatikus bútorcsalád egységeiből virtuálisan össze is állította a kívánt méretre az ócseresznye dekorban pompázó kollekciót.
3. Amikor az újpesti forgalmazót hazafelé menet pár percre felkereste, már csak átadta a maga által előre összeállított, kinyomtatott rendszert és fizetett. Meggyőződése, hogy teljesítette szempontjait: a legolcsóbbat, a legjobbat választotta és a legrövidebb idő alatt.

Az ünnepek közeledtével hiába számít a potenciális vevő az irodabútor-forgalmazók jelentősebb akcióira, nagy árengedményeire. Egy-két készletet apasztó akciót ugyan fel lehet fedezni a világhálón, de ez ritka.

Portkó Attila, a Szék-Ház Irodabútor példájával ezt azzal indokolja, hogy a nagy verseny miatt egész évben nyomott áron árulják termékeiket és Karácsonykor amúgy is élénkül a kereslet, nem lenne ésszerű akciót hirdetni, hiszen ajándéknak legfeljebb csak irodaszéket vásárolnak. Ha már rendelt a vevő a legnagyobb nehézséget már csak a várakozási idő jelentheti, amelyre szinte minden esetben számítani kell. Pedig a vevők zöme, ha már elhatározta, azonnal vinné is a bútort. Ez az oka annak, hogy a készre szerelt, legyártott bútorokat is kínáló multinacionális nagyáruházak részesedése az értékesítésből egyre nagyobb.

Míg a nagyvállalatok és az állami intézmények inkább a minőségibb, akár drágább termékeket is keresik, a kisebb vállalkozások kevesebb figyelmet fordítanak a garanciát jelentő márkákra. Inkább az árat és az egyszerűbb beszerzést tartották fontosabbnak egészen az utóbbi időkig. Mostanában viszont – főleg az irodaszékek terén – még a szerényebb pénztárcájú vevők is – bizonyára a személyes rossz tapasztalataikból okulva –, egyre inkább a minőségibb, tartósabb termékeket keresik, s ezekért hajlandóak többet fizetni.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik