Üzleti tippek

Hosszabb itt-tartózkodásra akarják ösztönözni a turistákat

A Magyar Turizmus Rt. jövő évi marketingtervének legfontosabb célja, hogy ne csökkenjen tovább a turisták magyarországi tartózkodási ideje. Galla Gábor vezérizgató szerint ennek érdekében főleg az egészségturizmust kell reklámozni 2004-ben.
Bár még nem tudni, mennyi, biztos, hogy az ideinél kevesebb pénz lesz jövőre turisztikai marketingre – mondta egy keddi szakmai rendezvényen Galla Gábor. A Magyar Turizmus (MT) Rt. vezérigazgatója szerint elsősorban arra kell koncentrálni, hogy a vendégek itt-tartózkodási idejét meghosszabbítsák.

Kevés a budapesti repülőjárat

Budapestre tavaly mindössze húszezerrel kevesebb vendég érkezett, mint Prágába, ami csupán 0,2 százalékos eltérés.

Az eltöltött vendégéjszakák számában azonban már negyvenszázalékos különbség mutatkozott, a cseh fővárosban ugyanis átlagosan 3,5, míg Budapesten csak 2,5 napot töltöttek a vendégek. Ennek oka részben az, hogy Budapestre jóval kevesebb repülőjárat érkezik, mint Prágába, így sokan autóval, vonattal utaznak, és az egy nap különbséget úton töltik – mondta Galla Gábor.

Ahhoz, hogy az itt-tartózkodási idő csökkenését megállítsák, az MT Rt. vezetője szerint több programra, intenzívebb program-értékesítésre van szükség, valamint arra, hogy azokat a turizmusfajtákat reklámozzák, amelyek eleve hosszabb ittlétet eredményeznek. Ennek érdekében a jövő évi turisztikai marketingmunka prioritásai között szerepel az egészség- és konferenciaturizmus, továbbá a Balaton és Budapest népszerűsítése.

Július óta nő a vendégforgalom

Az év második felében hónapról hónapra több vendégéjszakát regisztráltak az előző év azonos időszakához képest. Novemberben a szállodák előzetes adatai szerint már három százalékkal volt több a vendégéjszakák száma, mint az előző év novemberében. Ennél is nagyobb mértékben, az előzetes adatok szerint öt százalékkal nőtt a múlt hónapban a szállodák bevétele.

Idén a belföldi turizmus számottevően, csaknem tíz százalékkal bővült, a külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma viszont 4,5 százalékkal csökkent – mondta Galla Gábor. Összességében ez azt jelenti, hogy november végéig a vendégéjszakák száma 0,9 százalékkal maradt el az elmúlt évitől, Galla reményei szerint év végére sikerül a tavalyi mutatókat elérni.

A Magyar Turizmus Rt. ebben az évben 5066 idegenforgalmi akciót valósított meg, amelyre 5 milliárd 871 millió forintot fordítottak. Ennek 24 százalékát az egészségturizmus, 11 százalékát kulturális programok népszerűsítésére költötték.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik