Üzleti tippek

Sikeres volt az első önálló megyei turisztikai marketingkampány

A magyarországi megyék közül elsőként Borsod-Abaúj-Zemplén kezdeményezett nyár elején önálló turisztikai marketingkampányt. Az újszerű kezdeményezés sikeres volt, eredményei már a szeptemberi statisztikai adatokon látszik – mondta Pál Béla keddi sajtótájékoztatóján.
A gazdasági tárca turisztikáért felelős politikai államtitkára felhívta a figyelmet arra, hogy szeptemberben a borsodi kereskedelmi szálláshelyeken a külföldi utazók 3,1, a belföldiek egy százalékkal több vendégéjszakát töltöttek el, mint tavaly. Pál Béla hozzátette: biztos abban, hogy az év hátralévő részében tovább nő a megye iránt az érdeklődés.

Hét megyének 1,9 milliárd forint

Az államtitkár azt is elmondta, hogy a kampányt a megye abból a pénzből valósította meg, amelyet a Turisztikai Célelőirányzat központi keretéből a hét leghátrányosabb helyzetben lévő megye között osztottak szét. Ez a pénz idén 1,9 milliárd forint volt, ennek a rájuk eső mintegy háromszázmillió forintos részéből a borsodiak többek között 12-féle prospektust, 24 fajta termékkatalógust, kétféle térképet és egyfajta képeslapot készíttettek. A marketingcélú kiadványokból összesen 185 ezer példány készült.

A reklámkampány júliusban és augusztusban országszerte folyt óriásplakátokon, weboldalakon és hagyományos tévé-, illetve rádióhirdetésekkel. A megyében elkészült emellett mintegy 250 kisebb és nagyobb méretű tájékoztatótábla, valamint üzembe helyeztek Miskolcon és a megye déli településein több érintőmonitoros információs pontot. A turisztikai államtitkárságon tartott sajtótájékoztatón Gyárfás Ildikó, a megyei közgyűlés elnöke aláhúzta: a turisztikai marketingakcióval nemcsak az utazók, hanem az idegenforgalomban dolgozó szakemberek figyelmét is sikerült a megyére irányítaniuk.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik