Környezetvédők és civil szervezetek átkozzák, a fővárosi önkormányzat és a közlekedési szakma viszont megváltásként emlegeti a budai alsó rakpart tervezett bővítését – olvasható a Magyar Hírlap keddi számában.
Elviselhetetlenül megnő az átmenő forgalom a Duna bal partján, ha a fővárosi önkormányzat kiszélesíti a budai rakparti utat – állítja a Védegylet, amely szerint éppenséggel ki kellene szorítani az autókat a belvárosból. Egy másik civil szervezet, a Levegő Munkacsoport perre is vitte az ügyet: keresetet nyújtott be a Fővárosi Bírósághoz, kérve, hogy semmisítse meg a Környezet- és Természetvédelmi Főfelügyelőség a beruházás környezetvédelmi engedélyét.
Szerinte a környezeti hatástanulmány nem indokolja kellőképpen a beruházás szükségességét, és nem vizsgálja az egyéb lehetséges megoldásokat. Ugyanakkor a dokumentum kimutatja, hogy a nitrogén-oxidok koncentrációja várhatóan meghaladja majd a határértéket, ami a levegő védelméről szóló kormányrendelet szerint eleve kizárja a beruházás megvalósítását – érvel a Levegő Munkacsoport.

Novák Katalin: Nem látok a háború kérdésében olyan árnyaltan, mint a miniszterelnök
Miben mondott ellent Orbán Viktornak? Tiszta-e a lelkiismerete azután, hogy kegyelmet adott Budaházy Györgynek? Tényleg ő a NER jó zsaruja? Akkor is jóban lenne a kormányfővel, ha őt Dobrev Klárának hívnák? Lehet-e független valaki attól, akinek a monogramját fülbevalóként viselte? Mit tanult Orbántól? Államfői működése egyéves évfordulója alkalmából kérdeztük Novák Katalint.